مقاله

گزارش بی پرده از واقعیات ناگفته کرونا

#سعید_همتی

متاسفانه با وجود پنهانکاری و دروغگویی های پیاپی وزیربهداشت جمهوری اسلامی، “ویروس کرونا” بسیار منتقل شونده است.

 

پزشکان چینی با بررسی گسترده ناقلان این ویروس بسیار خطرناک، به این نتیجه رسیده اند که :

 

این ویروس کشنده از طریق تماس بدنی، تنفس در فضایی که فرد ناقل “ویروس کرونا” یا حیوان آلوده به این ویروس در آن نفس کشیده باشد و یا تماس بدن با سطوح آلوده به ویروس مانند پول، دستگیره درب ها، دکمه های آسانسورها، شیرآلات دستشویی ها، خوردن و یا دست زدن به نان یا خوراکی یا غذاهایی که یک فرد ناقل این ویروس تهیه کرده باشد و به مواد آن خوراکی مستقیما دست زده باشد و یا نزدیک آن مواد خوراکی تنفس کرده باشد و حتی شنا در استخر مشترک نیز منتقل می‌شود!

 

“ویروس کرونا” یا COVID-19 میتواند روزها روی سطوح زنده بماند، ولی خوشبختانه یک ضدعفونی ساده با الکل می‌تواند آن را از بین ببرد.

 

اخیراً رئیس بیمارستان مرکزی “ووهان” بر اثر ابتلا به “ویروس کرونا” درگذشت. کمیسیون بهداشت ووهان اعلام کرد که “لیو ژیمینگ” رئیس بیمارستان ووچانگ شهر ووهان، به دنبال شکست تلاش‌ها برای نجات او جان سپرد.

 

درباره این دکتر ۵۲ ساله گفته شده که او اقدامات مهمی‌ در جهت مبارزه و کنترل ویروس که تاکنون ده‌ها هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۲۱۸۶ نفر را در چین گرفته، انجام داده بوده است.

 

تا این لحظه بیش از ۱۰۰میلیون نفر در چین با احتمال ابتلا یا علائم “ویروس کرونا” در قرنطینه قرار دارند. حدود ۲۷۰۰ پزشک و پرستار هم در جریان مراقبت از بیماران مبتلا و مبارزه با شیوع کرونا در چین، به کرونا مبتلا شده‌اند و عده زیادی از آنها، بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

 

تب، خستگی و سرفه ی خشک، متداول ترین علائم در بین بیمارانی است که در بیمارستان های چین بستری و قرنطینه شده‌اند و پس از آزمایش مشخص شده که به این ویروس مرگبار مبتلا شده اند.

 

اما تیم‌های پزشکی مستقر در بیمارستان “ژونگنان” دانشگاه پزشکی ووهان و بیمارستان “جینینتان” در ووهان می‌گویند که این علائم در همه بیماران دیده نمی‌شود! و افرادی(خصوصا کودکان و جوانان) بدون این علائم یا حتی بدون هیچ علائمی، وقتی آزمایش داده اند آزمایش “ویروس کرونا”ی آنها مثبت بوده است!

 

به گفته این پزشکان، از علائم دیگرِ فرد مبتلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۳۱ درصد تنگی نفس داشتند

 

۱۱ درصد بدن‌درد داشتند

 

۹ درصد دچار گیجی بودند

 

۸ درصد سردرد داشتند

 

۵ درصد گلودرد داشتند

 

اما طبق این گزارش، این علایم شامل مواردی می‌شود که بیمار به خاطر شدت بیماری در بیمارستان بستری شده است! خیلی از موارد خفیف این بیماری کاملا کشف‌ نشده باقی می‌مانند و پس از انتقال این ویروس مرگبار به افراد دیگر، برای آنها دردسری بسیار وحشتناک درست می کند.

 

ابتلا به این ویروس مرگبار به قدری ترسناک است که پس از آنکه ۷۰دانشجوی اوکراینی که در چین تحصیل می کردند با یک هواپیما به اوکراین بازگشتند، ده‌ها نفر از مردم اوکراین به سمت اتوبوس حامل آنها که از فرودگاه خارج شده بود، حمله کردند. با دخالت پلیس، مردم با پلیس درگیر شده و به سوی اتوبوس حامل ۷۰ دانشجوی اوکراینی که به خاطر شیوع ویروس کرونا از چین بازگشته بودند، سنگ پرتاب کردند.

 

وزیر بهداشت اوکراین در نکوهش این عملِ تعدادی از مردم اوکراین گفت: این افراد هموطنان ما هستند، ما باید به هر قیمت آنها را نجات دهیم.

 

انتقال فاجعه بار و گسترده این ویروس، توسط طلابِ چینیِ جامعة المصطفی العالمیه(بهتر است گفته شود: جامعه المصائب العالمیه) به قم و سپس شیوع گسترده انفجاری این ویروس کشنده از قم به اقصی نقاط ایران، جامعه ایران را در خطر جدی این ویروس به شدت واگیر قرار داده است.

 

با رعایت پنج مورد احتیاطی زیر می‌توانید جلوی خطر عفونت به این ویروس مرگبار را برای خود و خانواده‌تان را تا حدود زیادی بگیرید:

 

۱. دستهای‌تان را مرتب با آب و صابون یا ژل ضدعفونی الکل‌دار (به طریقه صحیح)بشویید.

 

۲. به هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را با دستمال یا آرنج خم شده‌تان بگیرید، و دستمال را داخل سطح دربسته بیاندازید.

 

۳. از تماس نزدیک با کسانی که مشخص است سرما خورده‌اند یا علائمی شبیه آنفولانزا دارند اجتناب کنید.

 

۴. اگر تب دارید، سرفه می‌کنید یا احساس می‌کنید مشکل تنفس دارید، حتماً به دکتر مراجعه کنید.

 

۵. تا زمانی که خطر جدی این ویروس از ایران رفع نشده است، حتی المقدور از اماکن عمومی و یا پر ازدحام دوری کنید.

دکمه بازگشت به بالا