پزشکی و سلامت

پیامدهای کرونا؛ اردن ترکیه و کویت مرزهایشان را بر روی ایران بستند

سخنگوی دولت اردن در راستای تدابیر اتخاذ شده در زمینه مبارزه با شیوع کرونا گفت: حکومت تصمیم گرفته تا از ورود اتباع خارجی از مبادی ایران و کره جنوبی به این کشور ممانعت کند.

امجد الدایله٬  در این رابطه اظهار داشت: به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران و کره جنوبی اجرای تدابیر الحاقی اخذ شده در راستای مبارزه با این ویروس آغاز شده است.

در عین حال فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، دیروز یکشنبه ۴ اسفند ماه در یک نشست خبری اعلام کرد که مرز‌های زمینی ترکیه با ایران به دلیل گسترش ویروس کرونا در این کشور موقتا بسته شده است.

همچنین تمام پروازهای بین المللی از مبدا ایران از ساعت ۲۰ دیشب به شکل موقت یکطرفه شده و دیگر پروازی از ایران به سمت ترکیه انجام نخواهد شد.

همچنین بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کویت «کونا»٬ اداره بنادر کویت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و مرگ تعدادی از مبتلایان به آن در ایران، پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

خطوط هوایی کویت از روز گذشته فعالیت‌های خود برای خارج کردن ۷۰۰ نفر از شهروندان این کشور از شهر مشهد را آغاز کرده است.

گفتنی است، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات کویت و بحرین اعلام کرده که ویروس کرونا از ایران به این کشورها از طریق مسافر منتقل شده است.

براساس این خبر تست کرونا سه مسافر از ایران در کویت مثبت اعلام شده و یک نفر هم در بحرین به این ویروس مبتلا شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا