پزشکی و سلامت

یک نماینده قم: وزیر بهداشت دروغ میگوید آمار قربانیان کرونا در قم ۵۰ نفر است

در حالی که سخنگوی هیات رییسه مجلس ایران به نقل از سعید نمکی،‌ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آخرین آمار قربانیان کرونا را ۱۲ نفر اعلام می‌کند؛ احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم، که مرکز شیوع این ویروس بوده است،‌ از جان باختن ۵۰ نفر خبر داد.

فراهانی روز دوشنبه پنجم اسفندماه در حاشیه جلسه علنی مجلس  گفت: «روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند، تا دیشب (یکشنبه) حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.»

آقای امیرآبانی فراهانی ضمن «مقصر» خواندن وزیر بهداشت در این موضوع اعلام کرد که با او به دلیل «دروغ گفتن به مردم» دعوا کرده است.

به گفته این نماینده مجلس،‌۲۵۰ نفر در شهر قم در قرنطینه قرار گرفته‌اند و ۳۲ نفر از کشته‌شدگان در قرنطینه جان خود را از دست داده‌اند.

فراهانی نخستین فوتی‌های ابتلا به این بیماری را مربوط به روز ۲۴ بهمن‌ماه دانست.

نماینده قم ضمن «ناموفق» و «صفر» خواندن عملکرد دولت در مدیریت این بحران اظهار کرد که پرستاران در بیمارستان‌ها دچار مشکلات فراوانی شده‌اند و امکانات برای مقابله با این بحران از جمله لباس ویژه و کیت‌های آزمایشگاهی مخصوص کم است.

به گفته او، طی دو روز گذشته چهار متخصص ریه‌ای که به بیمارستان‌های قم اعزام شده‌ بودند این شهر را ترک کردند.

فراهانی با انتقاد از دولت به دلیل عدم احساس نگرانی و بحران گفت: «درست است باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید بحران را به گونه‌ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است.»

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران،‌ روز یکشنبه ترس بیماری کرونا را «بیشتراز واقعیت آن» عنوان کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا