تازه‌های سیاسی

فراخوان معترضان عراقی به برگزاری تظاهرات میلیونی در روز سه‌شنبه

شماری از معترضان عراقی ضمن اعتراض مجدد به تعیین محمد توفیق علاوی برای پست نخست‌وزیری و تشکیل کابینه، به تحصن خود در میادین بغداد و برخی شهرهای جنوبی عراق ادامه دادند.

در همین حال معترضان عراقی بار دیگر برای برگزاری تظاهراتی میلیونی در روز سه‌شنبه پیشِ رو فراخوان دادند.

معترضان عراقی با نصب پلاکاردهایی در میدانها که بر روی آنها نوشته شده «به هر شهید وعده می‌دهیم که انقلاب دوباره برمی‌گردد» به تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای فراخوان بزرگ خود در شبکه‌های اجتماعی دست زدند.

این در حالی است که روز گذشته درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای ضد شورش در میدان الخلانی بار دیگر شدت گرفت، میدان‌های اصلی بغداد و دیگر شهرهای عراق طی روزهای گذشته شاهد درگیری‌های مکرر میان معترضان و نیروهای امنیتی بود.

تظاهرکنندگان، نیروهای امنیتی را به استفاده از سلاح شکاری (ساچمه‌ای) علیه معترضان متهم می‌کنند. از سوی دیگر فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرده که، تعدادی از پرسنل امنیتی عراق با سلاح‌های شکاری زخمی شدند.

گزارش رسانه‌ها و منابع عراقی، حاکی‌ست که شبه‌نظامیان وابسته به ایران، علاوه بر اقدامات خشونت‌آمیز علیه معترضان، نیروهای پلیس را نیز با گلوله‌های ساچمه‌ای مورد هدف قرار داده‌اند؛ به گفته‌ی ناظران، این اقدام، با هدف ایجاد خشونت در تظاهرات مردمی در عراق، و نهایتا سرکوب این اعتراضات انجام می‌شود.

از جمله: مطالبات معترضان عراقی، توقف دخالت‌های نظام تهران در کشور عراق است.

دکمه بازگشت به بالا