پزشکی و سلامت

پنهان‌کاری مقام‌های دولت ایران درباره تعداد قربانیان مبتلا به کرونا در کشور

مقام‌های دولت ایران تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا را تا روز شنبه شش نفر اعلام کرده‌اند؛ در همین حال ایران اینترنشنال گزارش داده که دست‌کم ۱۸ نفر در ایران، به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بنا بر آمار حکومت ایران،‌ ششمین مورد فوت بر اثر این بیماری در استان مرکزی؛ نخستین مورد فوت در خارج از استان قم، محل شیوع این ویروس در ایران،‌ بوده است.

پیروز حناچی، شهردار تهران تایید کرده که جواب آزمایش مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران که پیشتر اعلام شد مشکوک به ابتلا به ویروس کروناست، “مثبت” بوده است.

در همین رابطه؛ محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده که بخاطر دیدار با شهردار منطقه ۱۳ تهران، خودش را قرنطینه می‌کند.

محسن هاشمی رفسنجانی، همچنین گفته است: در صورت «زیاد» شدن تعداد مبتلایان در تهران، این شهر قرنطینه خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر رییس سازمان پدافند غیرعامل در مورد قم که مرکز شیوع این بیماری بوده گفت «هنوز در مورد قرنطینه به نتیجه نرسیده‌ایم.»

با این حال، با دستور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در برخی استان‌ها تعطیل شده است.

در تعدادی از استان‌ها نیز مدارس تعطیل شده‌اند.

کرونا همچنین تمامی رویدادهای سینمایی و هنری در سراسر ایران را به تعطیلی کشانده است.

وزارت ورزش و جوانان نیز دستور برگزاری بدون تماشاگر رقابت‌های ورزشی از جمله مسابقه‌های لیگ برتر فوتبال را داده است.

در همین رابطه؛ آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه، توصیه کرده که مردم برای مقابله با کرونا، «زیارت عاشورا» و «حدیث کسا» را بخوانند.

از سویی عدم تعطیلی و یا فقدان ملاحظات بهداشتی در برخی اماکن عمومی و مراکز مذهبی از جمله: در شهرهایی از جمله قم و مشهد با انتقاد کاربران رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

در  تازه‌ترین آمار رسمی از تعداد قربانیان کرونا در جهان، ایران در رتبه دوم بعد از چین قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا