تازه‌های سیاسی

خامنه‌ای مدعی شد: ویروس کرونا هم مشارکت مردم در انتخابات را کاهش نداد

با وجودی که بر اساس گزارش‌های متعدد، میزان مشارکت در انتخابات مجلس در ۴۱ سال اخیر، در کمترین سطح قرار داشته است، اما علی خامنه‌ای، رهبر نظام تهران؛ میزان مشارکت در این انتخابات را «مطلوب» خواند.

علی خامنه‌ای، در درس خارج فقه مدعی شد که «دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه» برای «منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات» از چند ماه قبل فعالیت می‌کردند.

وی همچنین دشمن را متهم کرد که «در دو روز آخر به بهانه یک بیماری و ویروس» برای کاهش مشارکت تلاش کردند ولی «مردم توجه نکردند».

علی خامنه‌ای به ویژه به شهر قم اشاره کرد و گفت این شهر در انتخابات یکی از «شلوغ‌ترین» حوزه‌های انتخابیه بود.

شهر قم کانون شیوع ویروس کرونا در ایران اعلام شده است. بنا بر اعلام رسانه‌های حکومتی؛ میزان مشارکت در انتخابات مجلس در شهر قم نسبت به دوره قبل ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر پایه‌ی همین گزارش‌ها، مشارکت در انتخابات مجلس در کل ایران، به پائین‌ترین میزان مشارکت در انتخابات؛ پس از انقلاب ۵۷ رسیده است.

با وجود ابراز رضایت رهبر رژیم ایران از میزان مشارکت در انتخابات، مقام‌های حکومت در یک روند کم‌سابقه تاکنون از اعلام میزان دقیق مشارکت مردم در انتخابات خودداری کرده‌اند.

ادعای علی خامنه‌ای درباره‌ی عدم تأثیر ویروس کرونا بر کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات، در حالی‌ست که انتقادها از عملکرد نظام حاکم در رابطه با شیوع کرونا در ایران؛ به‌ویژه پنهان‌کاری در این زمینه و عدم اطلاع‌رسانی دقیق، پیش از برگزاری انتخابات، به‌صورت گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا