سیاسیمقاله

نگاهی به کارنامه برادران طائب در صحنه قدرت جمهوری اسلامی

#آرش_صالحی

✍️” حسین طائب” که در واقع اسم کوچکش حسن است، متولد ۱۳۴۲ در تهران است. با این حال به نام “حسین طائب” شناخته می‌شود. در واقع حسین نام برادرش بود که در جنگ با عراق کشته شد.

 

✍️طائب دارای دو برادر به نام‌های مهدی و علی است که هر دو آخوند هستند. او داماد آخوند حسینی معروف به “حسینی اخلاق در خانواده” و باجناق آخوند “حسین شاهمرادی” دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور است.

 

✍️سال ۱۳۶۱، حسین طائب در نوزده سالگی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. بعد از مدتی به سپاه قم و سپاه خراسان رضوی رفت. او در اوایل دهه هفتاد و پس از خیزش های مردمی در مشهد، قزوین، اسلام‌شهر و شیراز، مبادرت به تشکیل گردان‌های عاشورا و الزهرا در بسیج سپاه پاسداران کرد. هدف و ماموریت ‏اصلی تشکیل این گردان‌ها سرکوبی شورش و ناآرامی شهری بود.

 

✍️طائب همچنین به تحصیلات خود در “مدرسه‌ مجتهدی” ادامه داد و لباس آخوندی به تن کرد. وی در آن‌جا هم درس “مجتبی خامنه‌ای” شد. دیگر فرزندان خامنه‌ای نیز در این حوزه تحصیل کرده‌اند.

 

✍️” مدرسه‌ی مجتهدی” در تهران یکی از مراکز تولید جنایتکار در نظام بود. عناصر اطلاعاتی،امنیتی زیادی از این مدرسه بیرون آمدند. “رسول کاتوزیان” مدیرکل پشتیبانی عملیاتی معاونت امنیت وزارت اطلاعات و یکی از متهمان پرونده‌ی قتل‌های زنجیره‌ای و داماد “محمدعلی مجتهدی” رئیس این حوزه بود. حضور در بیت رهبری و شرکت در کلاس خارج خامنه‌ای و همدرسی با مجتبی خامنه‌ای سوگلی بیت، پشتوانه‌ ای قوی‌ برای طائب شد.

 

✍️”حسین طائب” سابقه سرکردگی حفاظت اطلاعات سپاه و معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در زمان قتل های زنجیره ای، یعنی دوران وزارت “علی فلاحیان” در دولت “هاشمی رفسنجانی” را دارد، او یکی از طراحان اصلی قتلهای زنجیره‌ ای بود.

 

✍️” حسین طائب” در وزارت اطلاعات اسم سازمانی‌اش “حسن عبداللهی” بود که از نام مستعار “میثم” استفاده می‌کرد. او به یکی از بیرحم‌ترین حلقه‌های جنایتکاران وزارت اطلاعات مرکب از جواد عباسی کنگوری(معروف به جواد آزاده و مشهور به آملی)، احمد شیخ‌ها(معروف به احمد نیاکان، با اسم مستعار تفتازانی) و کاظم قادری تعلق داشت.

 

✍️انفجار در مقبره “علی ابن موسی الرضا” معروفترین پرونده این آخوند پاسدار است. این انفجار منجر به کشته شدن ۲۶نفر و مجروح شدن بیش از ۳۷۰ نفر شد. این انفجار با هدف فشار بر کشورهای عربی و غربی انجام گرفت.

 

✍️وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در سناریوی مقصر یابی، از یک زندانی بی گناه به‌نام “مهدی نحوی” استفاده کرد. وی تحت فشار و شکنجه، انفجار “مقبره علی ابن موسی الرضا” را به گردن گرفت، البته به وی وعده داده می شد که در صورت گردن گرفتن این انفجار آزاد خواهد شد.

 

✍️نهایتا، “مهدی نحوی” را به‌صورت فردی مجروح(در اثر اصابت گلوله) گریم کردند و سپس در بیمارستان مصاحبه‌ای تصویری با وی انجام دادند و وی، که مثلا در آستانه مرگ بود، به آن بمب‌گذاری اعتراف نمود.

 

✍️سپس، نحوی را با اتومبیل به تهران پارس بردند و او را ظاهرا آزاد کردند. کمی پس از آزاد شدنش، او را به محاصره گرفتند و به گلوله بستند. نحوی کشته شد. همان شب خبر درگیری مسلحانه در تهران پارس و مجروح شدن و اندکی بعد مرگ عامل بمب‌گذاری مقبره “علی ابن موسی الرضا” به همراه مصاحبه‌(از پیش ضبط شده)نحوی، از تلویزیون پخش شد.

 

✍️از سویی دیگر طائب‌ها که رگ خواب خامنه ای یعنی دشمنی با خانواده‌ی رفسنجانی را به دست آورده بودند، فهمیدند که کوبیدنِ “اکبر هاشمی” نزد خامنه‌ای یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

 

✍️حسین طائب، وقتی در دولت “اکبر هاشمی رفسنجانی” معاون وزیر اطلاعات بود، عباس یزدان‌پناه یزدی، بازرگان “ايرانی‌،بريتانيايی” نزدیک به “مهدی هاشمی” پسر اکبر هاشمی رفسنجانی را از خارج از کشور ربود و از او علیه “مهدی رفسنجانی” اعتراف گرفت.

 

✍️نهایتاً او به دستور “اکبر هاشمی” از وزارت اطلاعات اخراج شد، به سپاه پاسداران بازگشت و بیش از سه سال معاونت فرهنگی ستاد مشترک سپاه و فرماندهی دانشکده (به اصطلاح)فرهنگی “دانشگاه امام حسین” را به عهده گرفت. وی پس از مدتی دوباره به بخش اطلاعات سپاه پاسداران پیوست، در سال ۸۴ حسین طائب در فضای سیاسی ایران با نام کوچک “میثم” شناخته می‌شد.

 

✍️او بر اساس پروژه دخالت “مجتبی خامنه‌ای” در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۴، ابتدا در ستاد محمد باقر قالیباف حضور داشت و پس از تغییر پروژه به ستاد محمود احمدی‌نژاد رفت.

 

✍️بعدها “مهدی هاشمی” بر اساس پرونده‌ای که حسین طائب فراهم آورده بود، دستگیر شد و محکومیت وی به زندان، پاسخی بود به اخراج وی از وزارت اطلاعات به دستور رفسنجانی!

 

✍️برادرش “مهدی طائب” نیز از هر فرصتی برای حمله به رفسنجانی ها استفاده می‌کند و بدین صورت خود را در دل خامنه ای عزیزتر می نماید.

 

✍️برادران طائب به خوبی متوجه شده اند که دیکتاتورها از چاپلوسی خوششان می آید. “مهدی طائب” در یک سخنرانی با ادعای رهبری خامنه ای بر کل کشورهای منطقه، گفت: جمهوری اسلامی چون زمینه‌ساز ظهور امام زمان است، باید بار هدایت همه این کشورها را به دوش بکشد!

 

✍️مهدی برادر بزرگتر “حسین طائب” که متولد ۱۳۳۸ و داماد “غلامحسین حقانی” است، اوایل دهه ۶۰ مدتی به عنوان مسئول عقیدتی،سیاسی به “تیپ محمد رسوال‌‌الله” که بعدها به لشکر تبدیل شد، پیوست.

 

✍️وی پس از مدتی ترجیح داد به جای حضور در جبهه در پایتخت بماند و در اطلاعاتِ نخست‌وزیری مشغول کار شد و سابقه‌ی کار امنیتی پیدا کرد. وی از طریق برادرش حسین، پایش به دفتر “خامنه ای” باز شد و هم زمان شروع به سخنرانی در جمع انصار حزب‌الله نیز کرد.

 

✍️پس از آن که خامنه‌ای به رهبری رسید “مهدی طائب” به همراه برادر کوچکترش “علی طائب” بلافاصله به دفتر “خامنه ای” راه یافت و به اتفاق “مجتبی‌خامنه‌ای” در راه‌اندازی دستگاه اطلاعات موازی نقش فعالی به عهده گرفت.

 

آخوند “حسین طائب” در سال ۷۹به اشاره خامنه‌ای یک گروه فاشیستی موسوم به “بنیاد ایثارگران” را تأسیس کرد تا زیر این عنوان بخشی از نیروهای سرکوبگر رژیم را سازماندهی کند. آخوند حسین طائب در سال ۸۴، به توصیه مجتبی‌خامنه‌ای به سرکردگی بسیج ضد‌مردمی گماشته شد.

 

✍️” اسفندیار رحیم مشایی”(معاون احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوریش) می گوید: حسین طائب سال ۸۴ توسط برخی افراد ذی نفوذ سعی کرد تا وزارت اطلاعات دولت احمدی‌نژاد را به دست بیاورد، ولی با مخالفت احمدی‌نژاد نتوانست و نخستین ریشه‌های کینه او با احمدی نژاد کلید خورد.

 

✍️ ۴سال بعد، پس از روزهای خونین انتخابات ۸۸، طائب با سرکوب اعتراضات مردمی، خود را یکی از کاندیداهای جدی تصدی وزارت اطلاعات می دانست، اما باز هم احمدی نژاد موافق نبود.

 

✍️خامنه‌ای به پاداش کشتار مردم، نقش مهم‌تری را تقدیم او کرد.وقتی با موافقت رهبر جمهوری اسلامی معاونت اطلاعات سپاه تبدیل به سازمان اطلاعات سپاه شد و حسین طائب بر کرسی ریاستش تکیه زد، او فرصت طلایی برای بدل ‌شدن به وزیر اطلاعات موازی را به چنگ آورده بود.

 

“✍️حسین طائب” در هماهنگی با قوه قضائیه، با در اختیار گرفتن چند بازداشتگاه در زندان اوین(بند الف) و بازداشتگاه‌های ۵۹ و ۱۱۰ تهران و همچنین قرارگاه ثارالله و پادگان بسیج در اتوبان بسیج(افسریه) به بازداشت و بازجویی روشنفکران و منتقدان نظام، زندانیان عقیدتی و فعالان حقوق اجتماعی پرداخت تا فضای سیاسی را هرچه بیشتر محدود کند.

 

✍️در همان اَوان، رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد مانند “باکری‌آنلاین” گزارش دادند که حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در چنگ حسین طائب است و جابجایی نیروها در وزارت اطلاعات هم با نظر باند طائب صورت می‌گیرد و به این ترتیب نیروها را از سپاه به وزارت اطلاعات منتقل می کند.

 

✍️همان زمان خبرهایی درباره هماهنگی مصلحی و طائب برای برخورد با شبکه مشایی نیز به گوش می‌رسید. احمدی‌نژاد در فروردین ۹۰ کوشید با برکناری مصلحی جبران مافات کند، ولی دخالت “خامنه ای” و ابقای مصلحی کارش را ناتمام گذاشت و اختلاف طیف احمدی‌نژاد با طائب رنگ انتقام به خود گرفت.

 

✍️اما همدستی حسین طائب و رئیسی علیه حسن روحانی هرگز قطع نشده است، پرونده محیط‌زیستی‌ها باز است و وزیر اطلاعات تحت فشار و اتهام. این همدستی در پرونده فساد حسین فریدون و صدور حکم پنج‌سال زندان برای او به اوج رسید.

 

✍️به گفته “حسین فریدون” این پرونده محصول شنود مکالمات تلفنی او در نهاد ریاست جمهوری توسط اطلاعات سپاه بود‌. رئيسی در مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به پرونده فساد فریدون اشاره کرد، ولی با طعن و تمسخر روحانی مواجه شد. حالا او فریدون را به زندان فرستاده تا جواب آن نیشخند انتخاباتی را داده باشد.

دکمه بازگشت به بالا