تازه‌های سیاسی

ادامه سکوت دولت از اعلام آمار مشارکت در انتخابات مجلس

در حالی که گزارش‌های غیررسمی از نرخ پایین مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ایران حکایت دارد؛ مقام‌های دولتی تا لحظه تنظیم این خبر همچنان از آماردهی در این مورد خودداری می‌کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور،‌ عصر جمعه دوم اسفندماه و در ساعات پایانی برگزاری انتخابات اعلام کرد که میزان مشارکت روز شنبه اعلام خواهد شد.

هم‌زمان نیز انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران، در جریان بازدید از برخی حوزه‌های انتخابیه اعلام کرده بود که «قرار است آمار مشارکت مردم فقط توسط وزیر کشور و به صورت کشوری اعلام شود».

این در حالی بود که تا پیش از آن، مسئولان ستاد انتخابات در حال اعلام هم‌زمان میزان مشارکت در سراسر کشور بر اساس تعداد تعرفه‌های مصرف‌شده و سیستم برگزاری آنلاین انتخابات در حوزه‌های انتخابیه بوده‌اند.

آخرین آمار اعلام شده در این زمینه مربوط به جمال عرف، رییس ستاد انتخابات، بود که در ساعت سه بعدازظهر از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر شد و میزان مشارکت را حدود  ۱۱ میلیون نفر عنوان کرد.

بنا بر اعلام مسئولان جمهوری اسلامی، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر از شهروندان واجد شرایط رای دادن در این انتخابات به شمار می‌آمده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا