سیاسیمقاله

هموطنان در مقابل قتل عام هموطنان کورد ساکت ننشینند

?#سعید_همتی

✍️قوه قضائیه حکومت سراسر جنایت “خامنه ای” با قوه قضائیه حکومت خونین “خمینی” تنها یک تفاوت دارد و آن این است که اعدام بی گناهان در دادگاههای ۲ دقیقه ای و صریح و بی پرده خلخالی، تبدیل به اعدام هدف دار بی گناهان در دادگاههای مدت دار سراسر نیرنگ، با سند سازی های دروغین کنونی شد.

 

✍️اما در این میان ظلم های جمهوری اسلامی به کوردهای اهل سنت از شمارش خارج است. شهریور پارسال به دستور “قاسم سلیمانی” یک حمله موشکی به مناطق مرزی کردستان به بهانه حمله به حزب دمکرات کردستان صورت گرفت، آن هم مناطقی که که ده‌ها زن و کودک و سالمند در آن حضور داشتند.

 

✍️بلافاصله و همزمان با این حمله موشکی سه جوان کرد زندانی هم اعدام شدند! این سه جوان مظلوم در بند رژیم آخوندی، تنها برای زهرچشم گرفتن از مردم کردستان ایران، ناجوانمردانه اعدام شدند.

 

✍️پس از این اعدام های ناجوانمردانه، “قاسم سلیمانی” در اینستاگرام خود با افتخار، این کشتار بی رحمانه و اعدام ها را نشانه قاطعیت نظام دانست و کشتن و اعدام این سه جوان کرد بی گناه را تبریک گفت.

 

✍️برادر قاسم سلیمانی، “سهراب سلیمانی” نیز معاون امنیتی و انتظامی سازمان زندان های قوه قضائیه جمهوری اسلامی است و سالها مدیر کل زندانهای استان تهران بوده است، زندانبانی که به “قصاب کچویی” مشهور است و رکورد دار اعدام است! او به دلیل جنایتهایش و‌ نقض جدی حقوق بشر در زندانهای تهران مورد تعقیب و تحریم سازمان ملل و آمریکا و‌اتحادیه اروپا قرار دارد.

 

✍️اخیرا در ظلمی آشکار، حکم اعدام هفت جوان بی گناه زندانیِ عقیدتی اهل سنت کورد، محبوس در “زندان رجایی شهر کرج” پس از حدود ۱۰ سال بازداشت، شکنجه و اعتراف گیری اجباری، در دیوان عالی کشور نهایی شد.

 

✍️حکم اعدام انور خضری، کامران شیخه، فرهاد سلیمی، قاسم آبسته، خسرو بشارت، ایوب کریمی و داود عبداللهی، هفت زندانی محبوس در “زندان رجایی شهر کرج” روز دوشنبه ۱۴بهمن۹۸ به وکیل مدافع این شهروندان ابلاغ شد.

 

✍️این هفت جوان کورد، که در محل زندگی خود به اخلاق و تقوی شهرت داشتند، در ظلمی آشکار از تاریخ ۱۶ آذرماه سال ۸۸ در زندان بسر می‌برند. آنها به بهانه ارتباط با قتل ماموستا “عبدالرحیم تینا” بازداشت شده‌ا‌ند. دیگر اتهامات آنها “اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام”، “عضویت در گروه‌های سلفی” و “افساد فی‌الارض” است!

 

✍️در تاریخ سه شنبه ۸ بهمن۹۲ توسط چهار بازجوی وزارت اطلاعات به این زندانیان اهل سنت گفته شد که، شما علیه نظام تبلیغ کرده و مردم کردستان را علیه ما شوراندید و محارب محسوب می‌شوید و محارب نیز حکمش اعدام است و اگر ما را در اهدافمان یاری نکنید، بزودی حکمتان در دیوان تایید و در اولین فرصت اجرا خواهد شد. این ۷ زندانی عقیدتی اهل سنت در پاسخ گفته اند که ما محارب نبوده ایم و تنها خواهان احقاق حقوق پایمال شده اهل سنت بوده ایم.

 

✍️این ۷ نفر اتهام مشارکت در قتل “عبدالرحیم تینا” را ‌نپذیرفته و گفته‌اند تنها به دلیل اعتقادات دینی خود و فعالیت‌هایی همچون شرکت در نماز جماعت و انتشار مطالب اسلامی دستگیر شده‌اند.

 

✍️در اسفندماه ۹۴ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست “قاضی محمد مقیسه” هر هفت جوان را به اتهام “محاربه از طریق ارتباط با جریان‌های سلفی” به اعدام محکوم کرد، اما حکم صادره به دلیل عدم وجود اسناد و شواهد در دیوان عالی کشور نقض شد.

 

✍️این سرآغازِ بلاتکلیفی ۱۰ ساله متهمان، بود. سرانجام در خرداد سال جاری پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران که ریاست آن را باز هم “قاضی مقیسه” به عهده داشت ارجاع و جلسه دادگاه آنها طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ خردادماه ۹۸، برگزار شد.

 

✍️علیرغم حضور وکیل متهمین در جلسه دادگاه، از سوی قاضی و نماینده دادستان حق صحبت و دفاع از متهمین به وی داده نشد. “قاضی محمد مقیسه” در نهایت مجددا حکم اعدام این افراد را صادر کرد، چنین بود که پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور رفت و این دفعه “قاضی علی رازینی” حکم اعدام متهمان را تأیید کرد.

 

✍️” خبرگزاری هرانا”(ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران) آورده است زندانیان مورد اشاره تاکنون بارها به شیوه‌های مختلفی از جمله اقدام به اعتصاب غذا به وضعیت خود اعتراض کرده‌اند و خواستار جلوگیری از ادامه شکنجه ها و گرفتن اعترافات اجباری شده‌اند.

 

✍️  “خسرو بشارت” یکی از متهمان در نامه سرگشاده‌ای از شکنجه‌هایی که در اطلاعات مهاباد تحمل کرده پرده برمی‌دارد: یک ماه کامل در سلول انفرادی انواع شکنجه‌های مختلف را روی من پیاده کردند. بارها من را ساعت‌ها با دست‌بند به سقف آویزان می‌کردند و بارها من را به تختی بسته و با کابل‌های برق فشار قوی دو رشته و سه رشته محکم به کف پاهایم ضربه می‌زدند طوری که نزدیک بود مغزم از دهانم بیرون بیاید و چشم‌هایم از حدقه جدا شود و قلبم داشت می‌ترکید. بعد از آن من را به دستگیری و آزار اعضای خانواده‌ام تهدید می‌کردند و در آن هنگام زیر این شکنجه‌ها و تهدیدات، بازجوی پرونده اتهامات دیکته شده به من را خودش می‌نوشت و از من به زور پای همان برگه امضا و اثر انگشت می‌گرفت!

 

✍️او در ادامه رنج نامه اش نوشته است: در هنگام بازجویی‌ها به من دیکته می‌کردند که عضویت در القاعده و مشارکت در قتل یک سرباز که نگهبان یک بانک بوده و با ماشین به قتل رسیده را بر عهده بگیرم. این زندانی اهل سنت در نامه سرگشاده خود از “میشل باچله” کمیسر عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد و “جاوید رحمان” گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران خواسته بود که به دادخواهی او توجه کنند.

 

“✍️انور خضری” هم که به دلیل شکنجه‌هایی که تحمل کرده از تنگی نفس و درد قفسه سینه رنج می‌برد، در بهمن سال گذشته در نامه‌ای سرگشاده گفته بود در مدت بیش از ۹ سال، ۶ بار زندان و ۱۸ بار، بند او عوض شده و حدود ۲۲ بار بدون هیچ دلیل موجهی به انفرادی و قرنطینه منتقل شده است. خضری نوشته بود: در مدت بیش از ۹ سال از طرف وزارت اطلاعات و قضات پرونده به بنده و متهمان دیگر هم پرونده‌ام پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی شده، از جمله آزادی، تبرئه‌شدن، پول و امکانات و یا حکمی به اندازه حبسی که کشیده‌اید، آنها گفته اند فقط کافی است اتهامات نسبت داده شده را قبول یا علیه دیگری شهادت دهید! به امید اینکه شاید حرف خود را به کرسی بنشانند.

 

✍️این جوانان بی گناه بارها “اعدام وحشت شدند” در یکی از موارد، در مرداد ۹۶ و در اقدامی عجیب به این متهمان که حکم قطعی نداشتند دست‌بند، پابند و چشم‌بند زده و به اتاق اعدام بردند و گفتند می‌خواهیم اعدامتان کنیم، در نتیجه به پیشنهاد رئیس زندان، بسیاری از اعترافات دیکته شده را با دستخط ‌خود نوشته و انگشت و امضا نمودند تا به تصورشان از اعدام نجات یابند!

 

✍️اعدام وحشت(اعدام نمایشی) حرکتی غیر انسانی است که در زندانهای جمهوری اسلامی مرسوم است و برای ترساندن و اعتراف گیری اجباری از متهمین استفاده می شود! در طول ۴۰ سال گذشته، بسیاری متهمین، پای “اعدام وحشت” سکته نموده و جان داده اند.

 

✍️کاربری در فضای مجازی نوشت: چطور می شود به قوه قضائیه حکومتی اعتماد کرد که سراسر فریب و دروغ است؟ “رئیسی” ریاست فعلی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، همان جنایتکاری است که مسئول مستقیم تصمیم گیرنده در خصوص اعدام دسته‌ جمعی هزاران زندانی سیاسی ایران در تابستان ۱۳۶۷ به اتهامات واهی و دروغین است! و این دادگاه، همان دادگاه فاسد و دروغ زن و صادر کننده احکام اعدام غیر مدلل برای افراد بی گناه، در خصوص ترور کارشناسان هسته ای جمهوری اسلامی است.

 

✍️مادر “خسرو بشارت” محبوس در زندان رجایی شهر کرج که همراه با شش زندانی دیگر بعد از ۱۰ سال تحمل حبس برای بار دوم به اعدام محکوم شده، در نامه‌ای از “جاوید رحمان” گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران خواست که مانع از اجرای حکم اعدام فرزندش شود.

 

“✍️خدیجه آذر بویا” در نامه خود می‌پرسد: چگونه ممکن است شعبه ۴۱ دیوان عالی حکم اعدام را که یک بار نقض کرده برای بار دوم تأیید کند؟

آقای جاوید رحمان!

پسر من قربانی توطئه و پرونده‌سازی اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه شده و می‌خواهند هر طوری که شده سر بی‌گناه فرزندم را بالای دار ببرند. من از شما گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان‌ ملل خواهشمندم که جلوی این حکم ظالمانه را بگیرید و پسرم را به من بازگردانید!

دکمه بازگشت به بالا