تازه‌های سیاسی

وزارت دفاع آمریکا: اسلحه توقیف شده ایرانی با سلاح‌هایی که آرامکو را هدف قرار داد مطابقت دارد

ویلیام اوربان سخنگوی وزارت دفاع آمریكا، روز پنجشنبه در یک كنفرانس مطبوعاتی اعلام كرد، محموله تسلیحاتی که نیروهای آمریکا در ماه نوامبر (آبان) گذشته در یک کشتی در سواحل دریای سرخ نزدیک یمن توقیف کردند، با اسلحه‌ای که با آن شرکت آرامكو عربستان سعودی مورد هجوم قرار گرفت مطابقت دارد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «کشتی ایرانی که در حال حمل اسلحه به حوثی‌ها بود و توسط نیروهای آمریکایی توقیف شد، موشک‌های ایرانی از نوع «کرنت » را با خود حمل می‌کرد و این همان اسلحه‌ای است که شرکت آرامکو با آن مورد هجوم قرار گرفت».
مرکز پژوهش‌های تسلیحات در درگیری‌ها» روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در گزارشی فاش کرد که برخی قطعات پهپادهای مورد استفاده شده در حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی و همچنین پهپاد موجود در زرادخانه پیکارجویان حوثی های یمن با قطعات پهپادهای ایرانی یافته شده در افغانستان و عراق تطابق دارد.
بر اساس همین گزارش‌ها دستگاه‌های ژیروسکوپ به کار رفته در این پهپادها، تنها در پهپادهای ساخته ایران پیدا می‌شود.
در گزارش دیگری نیز که از سوی سازمان ملل منتشر شد، آمده که کارشناسان سازمان ملل ژیروسکوپ مشابهی در یک پهپاد ایرانی که از سوی ارتش آمریکا در افغانستان شکار شد و همچنین در یک محموله موشک‌های کروز که در خلیج فارس و به مقصد یمن قاچاق می‌شد، پیدا کردند.
این یافته‌ها ارتباط ایران با حملات آرامکو که برای مدت کوتاهی تولید نفت عربستان سعودی را متاثر کرد، نشان می‌دهد. همچنین نشان می‌دهد که ایران به تامین و پشتیبانی تسلیحاتی از تروریست های حوثی در یمن می‌پردازد.

دکمه بازگشت به بالا