ایران

محمد نوری زاد همچنان در اعتصاب به سر می‌برد

محمد نوری زاد، فعال مدنی، کارگردان و روزنامه نگار بازداشتی در زندان مشهد کماکان در اعتصاب دارو بسر می‌برد.
آقای نوری‌زاد در آبان ماه امسال در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود به اعتصاب غذا و دارو دست زده بود و حدود چهار هفته قبل به اعتصاب غذای خود پایان داد. این فعال مدنی روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه توسط دادگاه انقلاب مشهد به ۱۵ سال حبس تعزیری، ۳ سال تبعید به ایذه و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.
سه روز پیش گروهی از فعالان “حقوق بشری، سیاسی و مدنی” با انتشار نامه ی مشترکی به حکم های سنگین امضاکنندگان بیانیه ی مشهور به ۱۴ نفر اعتراض کرده و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت محمد نوری زاد که در اعتصاب غذا است، خواهان پایان دادن به تهدید و ارعاب فعالین سیاسی در کشور شدند
فاطمه ملکی، همسر محمد نوری زاد در مصاحبه با کمپین حقوق بشر در ایران از وضعیت وخیم جسمانی او به دلیل اعتصاب غذا خبر داده بود. خانم ملکی به کمپین گفت که محمد نوری زاد پس از ۷ ماه سلول انفرادی در بازداشتگاه اطلاعات مشهد به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شده اما ممنوع التلفن و ممنوع الملاقات است.
اتهام محمد نوری زاد، اجتماع و تبانی از طریق تشکیل گروه عنوان شده که خانم ملکی توضیح داد: اولین و مهم ترین اتهامی که زده اند در ارتباط با بیانیه درخواست استعفا است. می گویند که اینها گروه تشکیل داده و اجتماع و تبانی کرده اند در حالی که گروهی تشکیل نداده اند و فقط یک بیانیه امضا کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا