ایران

دو مورد دیگر از ابتلا به ویروس کرونا در قم ؛ موارد مشکوک دیگری در چند شهر ایران

خبرگزاری رسمی ایرنا روز پنج‌شنبه، اول اسفندماه، به نقل از رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در وزارت بهداشت ایران از تایید ابتلای دو بیمار دیگر به ویروس کرونا در قم و انتقال «پنج فرد مشکوک دیگر از قم» به بیمارستان‌های تهران خبر داد.
پس از مرگ دو بیمار مبتلا به بیماری کرونا در استان قم، دولت حسن روحانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تشکیل داد و «قرارگاه کرونا ویروس» نیز در وزارت بهداشت تشکیل جلسه داد.
در همین حال خبر رسید که موارد مشکوکی نیز در سه شهر تهران، قم و بابل و اراک شناسایی شده‌ است.
حال خبرگزاری ایرنا به نقل از محمدمهدی گویا می‌گوید که از این افراد پنج نفر از قم به تهران منتقل شده‌اند.
آقای گویا درباره مبتلایان قمی گفت: « منشاء بیماری بر اساس اطلاعاتی که داریم از خارج کشور نیست، اما در حال بررسی منشاء بیماری هستیم و هنوز بر این باور نیستیم که منشاء بیماری زوار پاکستانی یا کشورهای دیگر بوده باشد»
پس از روزها انکار شناسایی موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از سوی مقام‌های وزارت بهداشت ایران، این وزارتخانه در آخرین روز بهمن سال جاری از ابتلای دو شهروند ساکن قم به این ویروس و تنها ساعتی بعد، از مرگ هر دو آنها خبر داد.
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران، نیز درباره انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر انتقال فرد مبتلا به ویروس کرونا از بیمارستان فرمانیه تهران گفت: «این فرد به بیمارستان فرمانیه تهران مراجعه کرده و به دلیل علائم مشکوک به کرونا او را به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل می‌کنند.»
به گفته وی، نتایج آزمایش کرونا ۱۲ ساعت بعد اعلام می‌شود، اما هنوز وزارت بهداشت در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده است

دکمه بازگشت به بالا