تازه‌های سیاسی

عبدالله عبدالله نتایج انتخابات را نپذیرفت و ایجاد حکومت “همه‌شمول” را اعلام کرد

عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی آقای غنی، حدود دو ساعت پس از اعلام نتیجه انتخابات با اعضای ارشد تیم انتخاباتی‌اش در یک نشست خبری ظاهر شد و نتیجه انتخابات را رد کرد و گفت تیم او پیروز این انتخابات است و او “حکومت همه‌شمول” تشکیل خواهد داد.
آقای عبدالله نتیجه اعلام شده را غیرقانونی خواند و خودش را برپایه آرای بایومتریک شده پیروز این انتخابات دانست.
عبدالله عبدالله تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات را در باره اعلام پیروزی اشرف غنی، گونه‌یی از کودتا در برابر مردم سالاری و خیانت به اراده مردم عنوان کرد.
آقای عبدالله افزود: نتیجۀ را که امروز اعلام کردند که نتیجۀ دزدی انتخابات، کودتا بر مردم سالاری، خیانت به ارادۀ مردم و تمثیل ارادۀ مردم بود از اساس، از ریشه و از بنیاد این نتیجه را غیرقانونی میدانیم.
از طرفی جمعیت اسلامی در پیامی که روز امروز منتشر کرده اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات را کودتای نرم علیه مردم‌سالاری و اراده‌ واقعی شهروندان دانسته و از عبدالله عبدالله خواسته است که به‌عنوان رئیس‌جمهوری منتخب، دولت خود را تشکیل دهد.
گروه طالبان نیز اعلام کرده که نتایج انتخابات مشروعیت ندارد و با روند جاری صلح در تضاد است. این گروه با انتشار بیانیه‌ای نوشته است: تعیین دوباره اشرف غنی در نتیجه انتخابات جعلی، غیرقانونی است و مشروعیت ندارد.
ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان نیز از مردم خواسته تا از حکومتی که قرار است عبدالله عبدالله اعلام کند، حمایت کنند.

دکمه بازگشت به بالا