تازه‌های سیاسی

وزیر دفاع اسرائیل در مورد ایران: از استراتژی دفاعی به تهاجمی روی خواهیم آورد

وزیر دفاع اسرائيل با اشاره به برتری نظامی و فناوری این کشور نسبت به ایران می‌گوید، نشانه‌هایی از ضعیف شدن جمهوری اسلامی در سوریه مشاهده می‌شود. او معتقد است اسرائیل باید استراتژی دفاعی خود در قبال ایران را به تهاجمی تغییر دهد.
نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، روز سه شنبه ۲۹ بهمن در نمایشگاه فناوری نظامی ۲۰۲۰ در تل‌آویو گفت که آنها شاهد علائمی از ضعیف شدن ایران در سوریه و بازبینی موقعیت خود در آن کشور هستند.
وزیر دفاع اسرائیل اضافه کرد که اسرائیل تحت فرماندهی او از استراتژی دفاعی به تهاجمی روی خواهد آورد. او جمهوری اسلامی را به یک “اختاپوس” تشبیه کرد و گفت: «زمانی که بخواهید یک اختاپوس را از پا درآورید باید به جای بازوها سر او را هدف قرار دهید. این معامله‌ای است که ما باید با ایران بکنیم.»
به گفته نفتالی بنت، اسرائیل سال‌ها بازوهای این “اختاپوس” در لبنان، نوار غزه و سوریه را نشانه رفته و کم‌تر روی تضعیف واقعی جمهوری اسلامی متمرکز بوده است، اما حالا قصد دارد با فشارهای اقتصادی، سیاسی و اقدامات نظامی و استفاده از روش‌های دیگر، استراتژی خود را تغییر دهد و سر “اختاپوس” را بزند.
وزیر دفاع اسرائيل هم‌چنین گفت که جبهه سوریه برای اسرائيل یک فرصت است. او افزود که ایران نیروهای خود را برای تثبیت حضورش به سوریه می‌فرستند تا اسرائیل را خسته کند ولی اسرائيل می‌تواند این «حمله را به ضد حمله تبدیل کند».

دکمه بازگشت به بالا