حقوق بشر

تداوم بازداشت ابوالفضل مقصودی، نوجوان ۱۷ ساله در ارتباط با اعتراضات آبان

به‌گزارش هرانا، ابوالفضل مقصودی، یکی از شهروندان بازداشت‌شده در رابطه با اعتراضات سراسریِ آبان‌ماه، با مخالفت مسئولان قضائی برای کاهش میزان قرار و به دلیل عدم توانایی مالی در تامین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی همچنان در زندان تهران بزرگ در بازداشت بسر می‌برد. نگهداری ابوالفضل مقصودی در این زندان مختص به بزرگسالان در حالی است که وی کمتر از ۱۸ سال دارد.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این نوجوان ۱۷ ساله، ابوالفضل مقصودی پس از شرکت در اعتراضات در شهر پردیس از طریق فیلم دوربین‌های مداربسته شناسایی و بازداشت شده بود. ماموران در زمان بازداشت، او را به وسیله شوکر برقی مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ به صورتی که تاکنون نیز آثار این ضرب و شتم بر روی گردن وی باقی مانده است”.

هرانا همچنین گزارش داده که گیتا حر، یکی دیگر از معترضان آبان ماه که اکنون در زندان قرچک ورامین به سر می‌برد، به شش سال زندان محکوم شده است.

گفتنی‌ست: تا کنون مقام‌های نظام تهران، آمادر جان‌باختگان، زخمی‌ها و بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه را اعلام نکرده‌اند.در اخرین مورد، حسن روحانی گفته بود که سازمان پزشکی قانونی، باید آمار کشته‌شدگان را منتشر کند، اما پس از آن؛ پزشکی قانونی اعلام کرد که انتشار آمار کشته‌شدگان، وظیفه این سازمان نیست و شورای امنیت ملی، این مسؤولیت را به دولت محول کرده است.

دکمه بازگشت به بالا