تازه‌های سیاسی

سازمان ملل نسبت به احتمال وقوع «بزرگترین فاجعه انسانی قرن» در سوریه هشدار داد

سازمان ملل با اشاره به وضعیت آوارگان در پی درگیری‌های اخیر در شمال غرب سوریه هشدار داد که در این مناطق «بحران به سطح جدیدی از وحشت» رسیده است.

مارک لوکاک معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه و هماهنگ‌کننده امور اضطراری در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای ماه دسامبر میلادی تا کنون حدود ۹۰۰هزارنفر سوری آواره شده‌اند که بیشتر آن ها زن و کودک هستند.

او افزود که آوارگان وحشت‌زده، به خاطر نبودن جا در در اردوگاه‌های پناهجویان، مجبور هستند که بیرون از اردوگاه و در هوای سرد بخوابند.

بر پایه‌ی اعلام سازمان ملل، شدت بحران در استان حلب سوریه و شهر ادلب به حدی است که این نهاد نمی‌تواند هم‌شتاب با آن حرکت کند.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه و هماهنگ‌کننده امور اضطراری تاکید کرد که اگر اعضای شورای امنیت و افراد دارای نفوذ، منافع شخصی را کنار نگذارند و مصلحت جمعی را اولویت قرار ندهند، این موضوع می‌تواند به بزرگترین فاجعه انسانی قرن ۲۱ تبدیل شود.

این مقام سازمان ملل تنها راه حل بحران سوریه را «آتش‌بس» عنوان کرده است.

پیش از این نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره خشونت‌ها در ادلب سوریه ابراز نگرانی کرده بود.

بخش عمده‌ای از ادلب در تصرف مخالفان بشار اسد است و نیروهای رژیم بعثی سوریه عملیات بازپس‌گیری آن مناطق را آغاز کرده‌اند، که این امر بحران انسانی در این استان را تشدید کرده است.

دکمه بازگشت به بالا