تازه‌های سیاسی

واکنش عراقچی به خروج سامسونگ و ال‌جی: در آینده اقتصاد ایران اولویت ندارید

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، در واکنش به خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار ایران گفته است، این شرکت‌ها در آینده اقتصاد ایران در اولویت نخواهند بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او با تاکید بر اینکه فشار حداکثری آمریکا به اوج رسیده و «شرایط بسیار سختی» وجود دارد، خروج این شرکت‌ها را «همراهی» با آمریکا توصیف کرده است.

آقای عراقچی گفته است شرکت‌هایی که در این شرایط از ایران می‌روند، «بازاری را از دست داده‌اند که به آسانی نخواهند توانست دوباره به دست بیاورند».

روز شنبه ۲۷ بهمن، عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز با انتشار تصویری از پایین کشیدن یک بیلبورد تبلیغاتی شرکت کره‌ای سامسونگ در توئیتر خودش، نوشت شرکت‌های خارجی که ایران را ترک می‌کنند، «بدانند بازگشت به بازار ایران بسیار سخت خواهد بود».

اظهارات عباس عراقچی و توییت سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به خبرهای منتشرشده درباره خروج سامسونگ و ال‌جی از بازار لوازم خانگی و تلفن همراه ایران منتشر شده است.

روز جمعه، ۲۵ بهمن، علیرضا موسوی مجد، رئيس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران، از پایان کار شرکت‌های کره‌ای «ال‌جی» و «سامسونگ» در بازار لوازم خانگی و تلفن همراه ایران خبر داد.

او گفت علت این امر تحریم‌های آمریکا و همکاری نکردن شرکت‌های کره‌ای و «تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به شرکت‌های ایرانی» بوده است.

دکمه بازگشت به بالا