تازه‌های سیاسی

گفتگوی تلفنی ترامپ و اردوغان در مورد سوریه و ابراز نگرانی درباره اوضاع ادلب

رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری ترکیه در مورد خشونت‌ها در ادلب سوریه ابراز نگرانی کرده و از روسیه خواسته از قساوت حکومت بشار اسد حمایت نکند.

آن‌طور که کاخ سفید می‌گوید، دونالد ترامپ در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود با اردوغان گفته: ایالات متحده «خواهان آن است که شاهد پایان حمایت روسیه» از بشار اسد باشد.

آقای ترامپ همچنین خواستار «یافتن راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه شده است».

جاد دیر، معاون سخنگوی کاخ سفید، اظهار داشته که گفت‌وگوی تلفنی روز ۲۶ بهمن به وقت آمریکا انجام شده و آقای ترامپ از رئیس‌جمهوری اردوغان، برای تلاش‌هایش در جهت جلوگیری از یک فاجعه انسانی، تشکر کرده است.

جنگ داخلی سوریه و بحران‌های ناشی از آن اکنون ۹ سال است که جریان دارد.

در همین رابطه، مولود چاووش‌اغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز به همتای روس خود اعلام کرده است که حملات در استان ادلب سوریه باید فوراً متوقف شود و یک آتش‌بس پایدار برقرار گردد.

بنا بر گزارش‌های ۲۷ بهمن ماه نیروهای ارتش بشار اسد توانسته‌اند با حمایت هوایی روسیه روستاها و شهرهای بیشتری را در منطقه ادلب به کنترل خود در آورند.

تلویزیون دولتی سوریه روز یکشنبه ۲۷ بهمن اعلام کرد که ارتش این کشور بخش‌های عمده‌ای از استان حلب در شمال غرب را نیز تصرف کرده است. در این حملات هم هواپیماهای روسیه و شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی به دولت مرکزی دمشق یاری رسانده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا