حقوق بشر

نیروهای نظامی در نوسود و ماکو ۱۰ کولبر را کشته و زخمی کردند

نیروهای نظامی جمهوری اسلامی همچنان به شلیک مستقیم به سوی کولبران ادامه می‌دهند. آن‌ها در روزهای اخیر ۱۰ کولبر را در مناطق مرزی نوسود کرمانشاه و ماکو آذربایجان غربی کشته و زخمی کرده‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهر نوسود واقع در استان کرمانشاه، هشت کولبر زخمی و یک کولبر کشته شد.

بر اساس این گزارش، نام کولبر کشته‌شده احمد صحرایی است که ۲۴ سال سن داشت. هویت هشت کولبر زخمی‌شده عظیم امین‌زاده، جبار محمدی، زاهد نوری، جلال نوری، شاهد اداک، رسول هوشی، شادمان سیدی و طاها سلمانی عنوان شده است.

در روزهای گذشته همچنین یک کولبر به نام ارکان عباسی در نزدیکی روستای دیبک از توابع شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی با شلیک نیروهای نظامی جمهوری اسلامی زخمی شده است.

نیروهای نظامی در حالی همچنان به روی کولبران شلیک مستقیم می کنند که رسول خضری، نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۲ دی اعلام کرد که طرح ممنوعیت شلیک مستقیم به کولبران به شکل مشروط و با قید سه تبصره در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

در بندهای یک، دو، چهار و هفت این طرح مأموران مجازند تنها در برابر کولبری که با سلاح سرد یا گرم به آن‌ها حمله کند، و برای حفظ سلاحی که جهت انجام مأموریت در اختیار آن‌ها است، شلیک مستقیم کند.

 

دکمه بازگشت به بالا