حقوق بشر

روح‌الله زم اتهام “افساد فی‌الارض” علیه خود را رد کرد

دومین جلسه از دادگاه روح‌الله زم، مدیر کانال‌های “آمدنیوز” و “صدای مردم” روز یک‌شنبه ۲۷ بهمن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

روح‌الله زم در این دادگاه اعلام کرد که مهم‌ترین اتهام خود  یعنی “افساد فی‌الارض” را قبول ندارد.

آقای زم هم‌ چنین گفت که نمی‌تواند “یک جا” به تمام اتهام‌ها پاسخ دهد.

جلسه نخست دادگاه آقای زم ۲۱ بهمن تشکیل شد و تمام وقت آن به خواندن کیفرخواست به وسیله نماینده دادستان گذشت. این کیفرخواست ۱۷ بند اتهامی دارد. مهم‌ترین این اتهام‌ها “افساد فی‌الارض” است که در صورت اثبات می‌تواند به صدور حکم اعدام متهم منجر شود.

جاسوسی به نفع سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و فرانسه، توهین به مقدسات اسلام و “بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب” و فعالیت‌هایی که هدف آن “برهم زدن امنیت کشور” عنوان می‌شود از دیگر اتهام‌های مطرح شده در این پرونده است.

قرار بود متهم در جلسه دوم دادگاه به دفاع از خود در برابر اتهام‌های مطرح شده در کیفرخواست بپردازد؛ اما در عمل این نشست به پرسش و پاسخ میان قاضی دادگاه و روح‌الله زم محدود ماند.

روح‌الله زم در پاسخ به نقش آمد نیوز در اعتراضات دی ماه ۹۶ نیز توضیح داد، در این دوره از فعالیت آمدنیوز با این رسانه همکاری نمی‌کرده و این موضوع ارتباطی به او ندارد.

او در اینباره توضیح داد که قبل از دی ماه ۹۶ آمدنیوز را رها کرد و این کانال تا اواسط سال ۹۷ تحت کنترل او نبوده و در اختیار فردی با گرایش کمونیستی بوده است.

دکمه بازگشت به بالا