سیاسیمقاله

مسعود مولوی چرا کشته شد ؟

#آرش صالحی

 

✍️پاییز سال ۱۳۸۵، پخش خبر دستیابی یک جوان دانشجو به نوع پیشرفته ای از فناوری هوش مصنوعی در اخبار شبکه خبر، شبکه سه سیما و شبکه اصفهان، نام “مسعود مولوی” را بر سر زبان ها انداخت.

 

✍️مسعود مولوی که نام کامل او “مسعود مولوی وردنجانی” است، پیش از این در رسانه‌های داخلی به عنوان “رئيس تیم تحقیقاتی پارسه اصفهان” و متخصص هوش مصنوعی معرفی شده است. بر اساس گزارش روزنامه حکومتی خراسان، او برای یک نهاد نظامی تولیداتی مانند “روبوت نظامی پرنده” داشته است. خبرگزاری حکومتی مهر هم در گزارشی، از او به عنوان یکی از نخبگان و مدال‌آوران مسابقات جهانی نام برده که در نتیجه بی‌توجهی به نخبگان، ناچار شده است “شرکت‌ تولید پهپاد نظامی سنگین” خود را به ترکیه و عراق ببرد.

 

“✍️مسعود مولوی” بنا به گفته خودش، فقط در یک مورد ۹هزار ساعت ویدئوی بازجویی های امنیتی سیاسی و تصاویر فسادهای مخفی سرداران سپاه، مراجع بزرگ تشیع، قضات قوه قضائیه و مسئولین رده بالای دولتی و نظامی را در اختیار داشت، به گفته خودش، او تمامی اطلاعات حیطه هایی که برایشان کار می کرده، را ذخیره و از کشور خارج ساخته است.

 

✍️اما او پیش از انتشار بخش وسیعی از اطلاعاتی که در اختیار داشت، در ساعت ۲۱:۵۰ ، ۲۳آبان۹۸ در محله “شیشلی” استانبول، با رگبار ۱۱ گلوله مسلسل ترور و کشته شد.

✍️مسعود مولوی که در هنگام مرگ ۳۲سال سن داشت، از مشاوران فنی سابق “حفاظت فیزیکی وزارت اطلاعات” بود، وی در اداره رصد و شنودِ اداره کل حفاظت فیزیکی وزارت اطلاعات همکاری فنی داشته است. او همچنین، در بخش فشرده سازی و ذخیره اطلاعات صوتی تصویری دوربین های مداربسته و کنترل مخفی، حراست کل کشور(یک معاونت از وزارت اطلاعات)، مشاورت فنی(و به طبع،دسترسی) داشته است.

 

✍️مسعود مولوی در گفتگو با “علیرضا ساسانیان”(از کارمندان اسبق صداوسیمای جمهوری اسلامی) از دست داشتن “معاونت عملیات ویژه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی” در ترانزیت مواد مخدر، انفجار آرمگاه رضا امام هشتم شیعیان، انفجار مسجد سید الشهدای رهپویان وصال شیراز با ۱۴ کشته و ۲۰۷ زخمی، قتل های زنجیره ای و ترور ها و شکنجه های مختلف دیگر می گوید. به گفته او تمام این جنایات و بزهکاری ها با استناد به قاعده ی فقهی شیعی “مهدورالدم بودنِ أفسد من الفاسد” از قواعد فقهی “خمینی” و با دستور “خامنه ای” انجام گرفته است.

 

✍️او اما حاضر به رسانه ای کردن بیشتر اطلاعاتش نشد، چرا که طبق اسناد(ویدئوها) منتشر شده از قرارهای پنهانی “مسعود مولوی”، او قصد داشت اطلاعاتش را بفروشد، او در مذاکراتش با دلالان اطلاعات، گفته ‌است که در فضای مجازی دنبال کننده کمی دارد و به محض گذاشتن اسنادش رسانه های پر مخاطب، خبر را از وی می دزدند و به نام خود منتشر میکنند، لذا بعد از انتشار چند سند، انتشار این اسناد را متوقف ساخته است.

 

✍️در توییتر مسعود مولوی تصاویر متعددی از عکس های مشترک او با چهره های سیاسی یا ورزشی مانند محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد، اکبر هاشمی رفسنجانی و علی پروین وجود دارد.

 

✍️همچنین “مسعود مولوی” در توییتر خود نوشته است که در ایجاد “قرارگاه دفاع سایبری” مشارکت داشته و “پیشرفته‌ترین سامانه هوش مصنوعی جهان” را با حضور “اکبر هاشمی رفسنجانی” رونمایی کرده است.

 

✍️در فضای مجازی یک فایل صوتی از مکالمه مسعود مولوی با “روح‌الله زم” منتشر شده است که در این فایل صوتی “مسعود مولوی” به دفاع از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد پرداخته است. وب‌سایت “جعبه سیاه” که مولوی برخی اسنادش را در آن منتشر می کرد، ابتدا متعلق به “زینب طاهری” بود و زینب طاهری از نزدیکان احمدی نژاد است!

 

✍️موضع گیری “عباس موسوی” سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی هم پس از این ترور، در نوع خودش جالب توجه بود، او کاملا خود را بی اطلاع وانمود کرد و درباره “مسعود مولوی” اعلام کرد: ایشان به عنوان یک فرد ایرانی مورد توجه وزارت خارجه است و منتظر گزارش نهادهای امنیتی ترکیه هستیم!

 

✍️وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، خروج این حجم اسناد فساد رژیم آخوندی را آبروریزی بزرگی می دانستند. از سویی دیگر، بنا به نظر پلیس ترکیه، فرد ترور کننده، یک تروریست بسیار ورزیده و حرفه ای بوده است و از مسلسل بسیار پیشرفته ی ویژه ترور و دارای صداخفه کن استفاده کرده است.

 

✍️دولت ترکیه درباره عامل یا عاملان ترور این شهروند ایرانی اظهار نظر قطعی نکرده است. حدود دو سال پیش نیز “سعید کریمیان” مدیر شبکه تلوزیونی”جم ‌تی‌وی” در استانبول به گلوله بسته و کشته شد. با توجه به شواهد موجود، بسیاری انگشت اتهام را به سوی نهادهای اطلاعاتی ایران نشانه می‌روند.

 

✍️”مسعود مولوی” در توییتی که ۲۰ مرداد امسال منتشر کرده، خطاب به یک کاربر نوشته است: ان‌شالله از بیخ ریشه این مفسدان و مافیای سرداران خاکستری رو خواهم کند. دعا کن قبل اینکه این کار رو کنم اونا منو نکشن.

دکمه بازگشت به بالا