سیاسیمقاله

نگاهی به کارنامه ظریف؛ چرا غرب جواد ظریف را یک دروغگو می داند؟

#سعید_همتی
kalemehtv@

✍️ظریف فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۵۷ در کنسولگری جمهوری اسلامی در “سانفرانسیسکو آمریکا” آغاز کرد تا اینکه در سال ۱۳۷۱ به ایران بازگشت و تا ۱۳۸۱ برای مدت ۱۰ سال، معاونت حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه را بر عهده داشت. وی در سال ۱۳۸۱ به آمریکا بازگشت و تا ۱۳۸۶ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد فعالیت می‌کرد. “جواد ظریف” حتی دوره سربازی اش را با امریه ی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در آمریکا گذرانده است! دو فرزند ظریف(مهسا و مهدی) هر دو در آمریکا متولد شده‌اند و دارای شناسنامه و هویت آمریکایی هستند.

 

✍️روزنامه “هرالد تریبیون” در مقاله‌ای به قلم “وارن هوگ” به حضور گسترده و سخنرانی های جواد ظریف در مجامع عمومی آمریکا و تبلیغ ایدئولوژی آخوندی توسط وی، در این کشور اشاره می‌کند و چنین می نویسد: جواد ظریف به اندازه‌ای در دانشگاه‌ها، محافل عمومی اجتماعی و سیاسی حضور پیدا می‌کند که “لیزا اندرسون” رئیس دانشکده امور بین‌الملل دانشگاه کلمبیا از وی پرسیده‌است که آیا قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را دارد؟

 

✍️در طول شش سال اخیر، که ظریف به عنوان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی منصوب شده است، حداقل ده پرونده مهم شکست خورده بر روی میز او قرار دارد: مذاکرات شکست خورده هسته‌ای، حمله جمهوری اسلامی به سوریه و کشتار وسیع مردم بی دفاع این کشور، دخالت منفی در تحولات عراق، دخالت غیر انسانی در یمن، اختلاف افکنی در جامعه افغانستان و جلوگیری از ثبات در این کشور، روابط شدیدا خصمانه با کشور عربی سعودی، نقض گسترده حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی در داخل و خارج ،‌ پرونده تولید موشک و تجاوزات موشکی، درگیری با آمریکا و لوایح FATF.

 

✍️” جواد ظریف” در جریان مذاکرات برجام، اعتراف کرد که هیچ قدمی را بدون کنترل خامنه‌ای پیش نمی‌برده است و اساساً خودش تنها یک مجری برای خطوط مشخص شده بوده است. به همین دلیل وزارت خارجه ایالات متحده او را “ماله کش اعظم” نامید. او در مورد رابطه با کشور های سعودی، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و یمن و همچنین پرونده موشکی، هیچ نقش و اختیاراتی نداشت و کاملا تسلیم قاسم سلیمانی بود.

 

✍️ظریف در سفرهای خارجی اش، بارها با نشستن در برابر دوربین رسانه های خارجی با پررویی تمام به جهانیان دروغ گفت، تا وفاداری‌اش به نظام را اثبات و البته موقعیتش را در رژیم آخوندی حفظ نماید.

 

✍️سوابق “جواد ظریف” حکایت از این دارد که او از بهترین شاگردان مکتب ایدئولوژیک آخوندی ، یعنی دروغگویی و فریبکاری است. در ادامه به مواردی از آن اشاره می شود:

 

✍️ (ترجمه مصاحبه ظریف ۲۰ آذر ۱۳۹۶)جواد ظریف در مورد ارسال موشک توسط جمهوری اسلامی به حوثی‌های یمن می‌گوید: ما این موضوع را به صراحت اعلام کرده‌ایم که این تسلیحات را در اختیار یمن قرار نداده‌ایم.

 

✍️اما، (به نقل از سایت خط ۵۷)”مهدی طائب” رئیس قرارگاه عمار سپاه، به صراحت در یک سخنرانی در “حسینیه سیدالشهدا” در مورد حملات حوثی‌ها به کشور عربی سعودی می‌گوید: یک راه بیشتر نداشتند. بزنند نیروی هوایی عربستان را زمین گیر کنند. چه می‌خواست؟ موشک! و این همان چیزی است که ما فراوان داریم و اون بنده خداها نداشتند!

 

✍️ (نقل از ایرنا)ظریف: آماده گفت‌وگو با عربستان هستیم، بعد از (به گفته وی)شهادت “سلیمانی” پیامی از سوی عربستان مبنی بر تمایل آنها برای گفت و گو با جمهوری اسلامی دریافت کردیم. ما به پیام آنها پاسخ مثبت دادیم و گفتیم برای گفت و گو آماده ایم، اما دیگر پاسخی از جانب عربستان دریافت نکردیم!

 

✍️وزیر خارجه کشورسعودی در پاسخ به این ادعای ظریف گفت: پیام ما به رژیم ایران همواره همان پیام‌های عمومی بوده است و هیچ‌گاه به رژیم ایران پیام خصوصی‌ نداده‌ایم. رژیم ایران به تأسیسات نفتی ما حمله کرد و از حوثی‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند. پیام ما همواره به رژیم ایران این بوده است که هرگاه بپذیرند که رفتار منطقه‌ای آن‌ها از جمله شلیک موشک‌ها به ثبات در منطقه کمکی نمی‌کند، در آن صورت پتانسیل گفت‌وگو وجود خواهد داشت.

 

✍️ (فارس۳۰ بهمن ۱۳۹۶)محمدجواد ظریف در یک کنفرانس خبری در روسیه گفت: ما پایگاه‌ نظامی‌ در سوریه نداریم!

 

✍️این دروغ، تقریبا واضح ترین دروغ ظریف محسوب می شود، صدها سند از وجود پایگاه های متعدد سپاه تروریستی پاسداران در سوریه، خصوصاً در فرودگاه های شهرهای مختلف این کشور وجود دارد.

 

✍️ (خبرگزاری مهر – ۱ اسفند۱۳۹۳) ظریف می‌گوید: غربی‌ها یک روز در اوکراین مشکل دارند و یک روز داعش را می‌سازند!

 

✍️هیچ سندی بر این مدعا وجود ندارد، دولت‌های غربی از ابتدای شکل‌گیری داعش با آن در جنگ تمام عیار بوده‌اند. آنها هزاران پرواز برای حمله به تاسیسات داعش داشته‌اند و مستشاران امریکایی، با هزینه مالی بالا در عراق برای حمله به داعش حضور دارند و از طرفی داعش در چند سال گذشته ده‌ها عملیات علیه کشورهای غربی انجام داده و صدها شهروند غربی را کشته و زخمی‌ کرده‌ است.

 

✍️ (چارلی رز در ۹/ ۲/ ۱۳۹۴)ظریف گفت: ما در ایران کسی را به خاطر عقیده‌اش زندانی نمی‌کنیم!

 

✍️اما، بخش بزرگی از زندانیان بی گناه، در زندانیان جمهوری اسلامی همواره اهل سنت، مسیحیانِ تبشیری، بهاییان، شیعیان نواندیش، دراویش و یا اعضای حلقه‌های عرفانی جدید بوده‌اند که صرفا به دلیل عقیده و باور مذهبی خود زندانی شده‌اند.

 

✍️ (ایسنا، ۱۶ بهمن ۱۳۹۳)جواد ظریف در واکنش به سوال خبرنگار “بی بی سی” درباره محکومیت افراد به اعدام در ایران می‌گوید: این اعدام‌ها مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر است و ما به مقابله با این معضل افتخار می‌کنیم.

 

✍️این سخن “جواد ظریف” نیز تغییر واقعیت است. بنا به گزارش نهادهای حقوق بشری در ایران، بسیاری از محکومین به اعدام، جرمشان قاچاق مواد مخدر نیست. این درحالی است که بسیاری از افراد که عقایدی مخالف با جمهوری اسلامی داشته اند نیز با اتهام دروغین حمل مواد مخدر و در واقع با جاسازی مواد در خودرو آنها و سند سازی توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی اعدام شده اند.

 

✍️ (تسنیم ۱۰ خرداد ۱۳۹۶)جواد ظریف گفته است: «بنیاد علوی نیویورک یک سازمان غیر وابسته به جمهوری اسلامی است. یک سازمان مستقل است که در ایالت نیویورک ثبت شده است! این یک موسسه غیرانتفاعی و در واقع خیریه است، که فعالیت‌های نوع دوستانه دارد!

 

✍️این دروغگویی “جواد ظریف” در حالیست که “بنیاد علوی” از لحاظ عقیدتی، سازمانی و مالی وابسته به جمهوری اسلامی است. اموال این سازمان، همان اموال مصادره شده “بنیاد پهلوی” است که بعد از سقوط رژیم گذشته در اختیار رژیم آخوندی قرار گرفته است. اعضای هیئت امنای این بنیاد منصوبان رهبر جمهوری اسلامی بوده‌اند. بنیاد علوی کارکردهای یک لابی و موسسه‌ی تامین مالی فعالیت‌های جمهوری اسلامی در ایالات متحده را دارا بوده است. کمک‌های این بنیاد به برخی موسسات خیریه در واقع پوششی برای فعالیت‌های دیگر این بنیاد مثل نشر تفکر آخوندی، لابی و جاسوسی در ایالات متحده یا قاچاق مواد تحریمی‌ به ایران بوده است.

 

✍️”مجله فوربس” در ۵ ژانویه ۲۰۰۹ به کمک های مالی ۲۵ تا ۵۰ هزار دلاری این بنیاد به بنیاد کلینتون در سال ۲۰۰۸ و کمک ۳۰ هزار دلاری در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۰۶ اشاره می‌کند. این اطلاعات توسط “بنیاد علوی” تکذیب نشده است. مساجد و موسساتی که افراد نزدیک به خامنه‌ای در ایالات متحده اداره می‌کنند مثل “دارالحکمه”(با ریاست محمد علی الهی، عضو مجمع جهانی اهل بیت جمهوری اسلامی) در میشیگان و “مسجد امام علی” در کویینز به عنوان پاتوق مقامات جمهوری اسلامی و نشر تفکرشان، بخشی از منابع مالی خود را از این بنیاد دریافت می‌کنند!

 

✍️در ارتباط با طرح صلح بین فلسطین و اسرائیل که اخیراً توسط “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا، ارائه شده است “جواد ظریف” وزیر خارجه، اعلام کرد: معامله قرن شکست خواهد خورد.

 

✍️اما این موضع گیری ظریف نیز در چهارچوب همان “سیاست دروغ و فریب” جمهوری اسلامی قرار دارد. ظریف به تبعیت از تفکر رژیم آخوندی، همواره تلاش کرده است تا در گفتمان خود به بهانه حمایت از مستضعفین جهان، با عنوان کردن قضیه فلسطین و دست مایه قرار دادنِ ادعای پوچ نابود کردن اسرائیل از نقشه جهان، یک سوژه جذاب تبلیغاتی، به منظور جلب افکار عمومی عرب و مسلمان بسازد.

 

✍️ظریف به عنوان نماینده جمهوری اسلامی از قضیه ایدئولوژیکی فلسطین، به عنوان یک برگه بازی برای سیاست‌ توسعه طلبانه در منطقه‌ استفاده می‌کند. مشخصاً، مداخله رژیم آخوندی در قضیه فلسطین، نه تنها سودی به حال فلسطینی‌ها نداشته، بلکه بر پیچیدگی آن افزوده و صف فلسطینی‌ها را از درون دچار اختلاف و چند پارچگی نموده است.

 

✍️با اینکه “جواد ظریف” در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۶ از سمت خود استعفا داد، اما دو روز بعد، در هشتم اسفند ماه “حسن روحانی” با استعفا او موافقت نکرد و وی همچنان وزیر امور خارجه ایران باقی ماند.

 

✍️پیشتر و به دنبال پخش سریال “گاندو” جواد ظریف در نامه‌ای به “رهبر رژیم آخوندی” از موج توهین‌ها و تهمت‌ها گلایه کرده و نوشته است: حتی اگر بخشی از این حجم تخریب درست باشد، ادامه خدمت در سِمت وزارت امور خارجه شرعا جایز نیست. “خامنه‌ای” هم در پاسخ نامه جواد ظریف نوشته: من مطلقا راضی نیستم که به شما کمترین اهانتی بشود.

دکمه بازگشت به بالا