تازه‌های سیاسی

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند

ویدیوهای انتشاریافته در شبکه‌های اجتماعی و تصاویری که شماری از آنها در اختیار شبکه کلمه قرار گرفته است، حاکی‌ست که دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران دست به تجمع اعتراضی در این دانشگاه زده‌اند.

این گردهمایی اعتراضی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، به مناسبت گرامی‌داشت یاد جان‌باختگان هواپیمای ساقط‌شده‌ی اوکراینی برگزار شد.

دانشجویان در این تجمع برای آزادی دانشجویان زندانی؛ از جمله: بهاره هدایت شعار داده و با اشاره به فقر و درگیری‌های معیشتی مردم، بر تحریم انتخابات تأکید کردند.

دانشجویان معترض همچنین با شعار «امنیت پوشالی، جمهوری پوشالی» ابراز داشتند که در برابر اقدامات ضدبشری و سرکوبگرانه‌ی رژیم ایستادگی می‌کنند؛ آنها همچنین خواهان پایان دادن به «حکومت نظامی» شدند.

شبکه‌ی کلمه بر پایه‌ی ویدیوهای دریافتی از این تجمع، گزارش داده که دانشجویان در محوطه‌ی دانشگاه امیرکبیر، با در دست گرفتن پلاکاردهایی و نیز سر دادن شعارهایی، نسبت به اقدامات سرکوبگرانه‌ی حکومت در بر خورد با تظاهرکنندگان آبان‌ماه اعتراض کردند.

همزمان ویدیوهایی از برخورد نیروهای بسیجی با دانشجویان معترض منتشر شده است. با این حال؛ دانشجویان به اعتراضات خود درباره‌ی حوادث آبان‌ماه، کشتار مسافران هواپیمای اوکراینی و وضع کشور، ادامه دادند.

با توجه به انتخابات پیشِ رو در ایران چنین به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر؛ دست نظام تهران برای برخورد قهرآمیز با اعتراضات، بیش از پیش بسته است؛ موضوعی که به‌گفته‌ی ناظران می‌تواند بستری برای گسترش چنین اعتراضاتی  باشد.

دکمه بازگشت به بالا