تازه‌های سیاسی

ارگ ریاست جمهوری افغانستان: توافق با طالبان احتمالا هفته‌های آینده نهایی می‌شود

ارگ ریاست جمهوری افغانستان به نقل از مایک پومپئو، وزیر خارجه و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده که توافق با طالبان احتمالا هفته‌های آینده نهایی خواهد شد.

این دو مقام‌ ارشد آمریکایی گفته‌اند هیج یک از بندهای توافقنامه آمریکا و طالبان بدون شرط نیست و طالبان حاضر شده‌اند که از جنگ و خشونت دست بردارند و جامعه کثرت‌گرا را بپذیرند.

در اطلاعیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در آلمان، با مایک پومپئو، مارک اسپر، با حضور زلمی خلیلزاد، نماینده وزیر خارجه آمریکا برای صلح افغانستان و ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان دیدار کرده است.

ارگ ریاست جمهوری گفته که در این نشست درباره راهکارهای اشراف و نظارت دولت افغانستان و همچنین روندی که مالکیت صلح توسط این نهاد را تضمین کند، به تفصیل تبادل نظر شده است.

قبل از این، یک مقام ارشد آمریکایی گفته بود که بزودی توافقنامه هفت روزه کاهش خشونت‌ها بین آمریکا و طالبان در افغانستان اجرا خواهد شد و بلافاصله سربازان آمریکایی این کشور را ترک خواهند کرد.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده که قرار است اشرف غنی در هفته آینده مشورت‌هایی را با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، اقشار مختلف جامعه، جامعه مدنی و گروه‌های سیاسی در زمینه صلح آغاز کند تا آنها از روند صلح آگاه شوند.

دکمه بازگشت به بالا