تازه‌های سیاسی

خامنه‌ای: وظیفه مجهز کردن جوانان به سلاح‌های جنگ نرم، بر عهده مداحان است

مداحان حکومتی که از نزدیکان و هواداران جدی رهبر نظام تهران به شمار می‌روند، مسئولیت و وظیفه دیگری از او گرفتند: ورود به جنگ نرم و مجهز کردن جوانان به سلاح‌های مورد نیاز این جنگ.

علی خامنه‌ای در کنار تفویض این وظیفه به مداحان، مدعی شد که تاب‌آوری «ملت ایران» حیرت‌انگیز است.

به گفته نظریه‌پردازان نظام تهران، جنگ نرم متکی بر تهدید‌های نرم و قدرت نرم فرهنگی و اجتماعی‌ست و آمریکایی‌ها با استفاده از این نوع جنگ، تاکنون موفق به تغییر چندین رژیم سیاسی در کشورهای مورد نظر خود شده‌اند و قصد دارند این پروژه را در ایران نیز به پیش ببرند.

علی خامنه‌ای، در دیدار با مداحان که نقشی جدی در بسط قدرت او بر اساس «ولایت مطلقه فقیه» داشته‌اند، مجهز شدن به سلاح‌های جنگ نرم را موجب «مصونیت جامعه و نظام اسلامی» دانست و گفت: این وظیفه و مسئولیت، بر عهده جامعه مداحان است.

دادن چنین جایگاهی به مداحان از سوی علی خامنه‌ای در حالی‌ست که شهریور ماه ۹۸ و همزمان با آغاز ماه محرم، یوسف ارجونی، رئیس بسیج مداحان در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت که اسرائیل، مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌کند. او اضاقه کرد: عده‌ای از این مداحان دستگیر شده‌اند اما نام و تعداد بازداشت‌شدگان را اعلام نکرد.

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش در دیدار با مداحان مدعی شد که حضور مردم در تشییع جنازه قاسم سلیمانی، فرمانده کشته‌شده سپاه قدس، «نشانگر تاب‌آوری حیرت‌انگیز ملت ایران است»؛ اما در عین حال از کشته‌شدگان این تشییع جنازه در کرمان، هیچ سخنی به میان نیاورد.

دکمه بازگشت به بالا