پزشکی و سلامت

تکذیب ارسال نامه به حسن روحانی از سوی وزارت بهداشت درباره ابتلای ۳۵ نفر به کرونا در ایران

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران ارسال نامه به حسن روحانی، مبنی بر ابتلای ۳۵ تن به ویروس کرونا در کشور را رد کرد.

حسین عرفانی،‌ رییس اداره بیماری مشترک انسان و حیوان وزارت بهداشت‌، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفته است: «چنین نامه‌ای از طرف معاونت درمان و هیچ‌یک از معاونان وزیر بهداشت منتشر نشده است و این اخبار به طور کلی از طرف وزارت بهداشت رد می‌شود.»

پیش از این؛ تصویر نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، هم‌رسانی شده بود که در آن؛ قاسم جان‌بابایی،‌ معاون درمان وزارت بهداشت،‌ خطاب به حسن روحانی،‌ رییس‌جمهوری،‌ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را «۳۵ نفر» اعلام  کرده است.

در این نامه که به تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه است، ضمن اشاره به «ضریب احتمالی رشد ناگهانی ویروس» تصریح شده که «چهار نفر» نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال،‌ عرفانی در ادامه گفت‌وگوی خود با «تخلف» خواندن انتشار این نامه اظهار کرده که رسیدگی به آن از سوی حراست این وزارتخانه در حال انجام است.

در حالی که نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در ایران طی هفته‌های گذشته در حال افزایش بوده است،‌ وزارت بهداشت یک بار دیگر نیز هفته گذشته مرگ یک بیمار مبتلا به این بیماری را رد کرده بود.

روزنامه ایران،‌ رسانه دولت جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه طی گزارشی نوشته بود که روز دوشنبه مسئولان یکی از بیمارستان‌های تهران در تماس با تلفن ١١٠ خدمات اضطراری گزارش کردند که یک زن ٦٣ ساله که در این بیمارستان بستری بود، جان خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش،‌ پس از تحقیق روی این موضوع مشخص شد آن بیمار مبتلا به ویروس کرونا بوده است.

مقام‌های تهران امکان ورود این ویروس به ایران را تأیید، ‌و در عین حال؛ هرگونه «پنهان‌کاری» در این زمینه را رد کرده‌اند.

با گسترش شیوع این ویروس در کشورهای مختلف،‌ تعداد قربانیان آن از ۱۶۰۰ نفر گذشته است. تنها در چین بیش از ۶۸ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا