تازه‌های سیاسی

سه تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه در کرمانشاه به حبس محکوم شدند

بنابر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، شعبه ۳ دادگاه انقلاب کرمانشاه سه تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه در کرمانشاه به نام‌های خلیل اسدی، صحبت امیدی و مهدی ابدالی را در یک پرونده مشترک در مجموع به ۱۷ سال و ٦ ماه حبس تعزیری محکوم کرده و پرونده محی‌الدین اصغری را جهت رسیدگی به دادگاه کیفری دو کرمانشاه ارجاع داده است.

بر اساس این احکام، «خلیل اسدی بوژانی» به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به ۳ سال و نیم و به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به ۳ سال حبس محکوم شده است، همچنین مهدی ابدالی به ۱ سال حبس و صحبت امیدی به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال و به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس محکوم شده‌اند، که تنها یکی از این احکام قابلیت اجرایی دارد.

مصفی احمدیان، وکیل مدافع خلیل اسدی بوژانی و محی‌الدین اصغری در گفتگو با شبکه حقوق بشر کردستان با تایید این خبر گفت: «مصادیق اتهامات عنوان‌شده علیه خلیل اسدی بوژانی حضور در اعتراضات آبان‌ماه و ارسال اخبار و تصاویر برای سایر افراد عنوان شده است. از احکام صادره برای وی بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تنها ۳  سال و نیم قابلیت اجرایی دارد.».

جلسه دادگاهی این چهار فعال مدنی کُرد روز دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه در شعبه ۳ دادگاه انقلاب کرمانشاه به ریاست قاضی اسدی برگزار شده بود.

دکمه بازگشت به بالا