تازه‌های سیاسی

توجیه ایرانی معتاد در دادگاهی در آلمان: مصرف تریاک در ایران رسم است

یک مرد ۳۷ ساله ایرانی که به جرم پخش تریاک در آلمان به زندان افتاده است در دادگاه گفت، تریاک کشیدن در ایران مرسوم است. قاضی دادگاه گفته‌های او را “با کمی اغماض قابل پذیرش” دانست.

یک مرد ایرانی که چندی پیش درخواست پناهندگی او در آلمان پذیرفته شد، به دلیل پخش تریاک در آلمان بازداشت گردید.  او که خود نیز به تریاک معتاد است، در توجیه اعتیاد خود در دادگاه گفت تریا‌ک کشیدن در ایران مرسوم است.

این مرد متهم به پخش تریاک و ماری‌جوآنا میان گروهی از ایرانی‌ها ساکن ایالت هسن در مرکز آلمان است. پلیس آلمان که سر و کار چندانی با تریاک ندارد، می‌گوید مصرف این ماه مخدر در برخی فرهنگ‌ها رواج دارد.

ایرانی بازداشت شده پنج سال پیش به دلیل اینکه با رژیم ایران مشکل داشته” به ترکیه گریخته و سپس از مسیر یونان و بالکان خود را به آلمان رسانده است.

او در دادگاه گفت که از زمانیکه به اردوگاه پناهجویان فرستاده شد، با کسانی آشنا شد که معتاد بودند و او هم به تریاک روی آورد.

او در دادگاه هم‌چنین گفت که در ایران “خیلی‌ها تریاک می‌کشند” و او هم پیش از مرگ پدرش و زمانیکه با مادرش تنها در تهران زندگی می‌‌کرده “برای آرامش و فرار از رنج‌” تریاک می‌کشیده و حال هم از دوری خانواده‌اش رنج می‌برد.

این مرد یکی از ۲۰ ایرانی‌تبار مقیم آلمان است که تابستان گذشته‌، پس از عملیات شنود یک باند مواد مخدر توسط پلیس، به دام افتادند. آنها با کامیون تریاک خام و مقادیر اندکی ماری‌جوآنا و آمفتامین به آلمان قاچاق می‌کردند.

 

دکمه بازگشت به بالا