تازه‌های سیاسی

جمهوری اسلامی فعالیت اینترنت جهانی را مشروط ساخت

عباس آسوشه،‌ معاون شورای عالی فضای مجازی جمهوری اسلامی،‌ ضمن اشاره به نهایی شدن برنامه شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال اعلام کرد اینترنت به عنوان یک سرویس و به صورت مدیریت‌شده روی این شبکه قرار خواهد گرفت.

آقای آسوشه روز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری حکومتی ایرنا اظهار کرد: «اینترنت یک سرویس روی شبکه ملی اطلاعات است و تعاملی مدیریت‌شده با آن خواهیم داشت. آن‌جایی که مدیران و قانون‌گذاران اینترنت به حق مالکیت و شهروندی مردم ایران احترام بگذارند، می‌توانند به سرویس‌دهی‌شان در کشور ادامه دهند.»

معاون شورای عالی فضای مجازی جمهوری اسلامی همچنین اضافه کرد: «اما آن‌جایی که اتفاقاتی مانند مسدودسازی صفحات ایرانی در زمان کشته شدن قاسم سلیمانی رخ دهد و مردم ما را از اطلاع‌رسانی محروم کنند، برخورد خواهیم کرد و درصدد آنیم با توسعه شبکه ملی اطلاعات توان برخورد با آن را پیدا کنیم.»

به گفته او، در صورت تصویب برنامه شبکه ملی اطلاعات این سند از سال ۱۴۰۴ ضمانت اجرایی یافته و همه دولت‌ها وظیفه اجرای آن را خواهند داشت.

آقای آسوشه همچنین اظهار کرد که «موتور جست‌و‌جوی بومی» از اجزای شبکه ملی مستقل است و قرار است با گوگل رقابت کند. او اشاره کرد که مردم در این فضا از «رایانامه (ایمیل) بومی» برای دریافت خدمات دولت الکترونیک استفاده خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا