سیاسیمقاله

عاقبت خوش خدمتی های خانواده لاریجانی برای خامنه ای

#آرش_صالحی

✍️خانوادهٔ لاریجانی که بخشی اثرگذار از اصولگرایان جمهوری اسلامی محسوب می شدند، ۴۰ سال در سیاست جمهوری اسلامی برجسته بوده اند. این خانواده فرزندان آخوند”میرزا هاشم آملی” از مراجع تقلید شیعه هستند. پنج برادر این خانواده، سیاستمدار و دارای مقامات بالای سیاسی و قضایی در جمهوری اسلامی بوده اند. این برادران به ترتیب سن محمد جواد، فاضل، علی، صادق، و باقر لاریجانی هستند.

 

✍️آخوند پر نفوذ “عبدالله جوادی آملی” از بستگان نزدیک مادر آن‌ها و “احمد توکلی” فرزند دخترخالهٔ آن‌هاست. همچنین آخوند “مصطفی محقق داماد” که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بوده‌است، تنها شوهر خواهرِ برادران لاریجانی است.

 

✍️به گفته علی مطهری: به خواست پدر(آخوند میرزا هاشم لاریجانی)، پسران باید از خانواده‌های پر نفوذ عروس می‌گرفتند. در نتیجه علی لاریجانی با فریده مطهری فرزند پنجم آخوند “مرتضی مطهری”، صادق لاریجانی با دختر آخوند افراطیِ مشهور “حسین وحید خراسانی”، باقر لاریجانی با دختر آخوند پرنفوذ و مشهور دیگر “حسن حسن‌زاده آملی” ازدواج کرده‌اند. لاریجانی‌ها به‌طور سببی یا نسبی با آخوندهای پرنفوذ دیگر و سرداران سپاه زیادی خویشاند هستند، که این خویشاوندی ها آنان را تبدیل به یکی از خانواده‌های قدرتمند در نظام آخوندیِ جمهوری اسلامی کرده بود.

 

✍️نفوذ این خانواده سیاسیِ اصولگرا در حوزه های علمیه شیعی به حدی بود، که روزگاری “علی خامنه ای” توانست با جلب نظر این برادران، رهبری جمهوری اسلامی را به دست بگیرد، اما امروز “علی خامنه ای” به نقطه ای از خودکامگی و خودمرکز بینی رسیده است که دیگر نه تنها هیچ نیازی به کسب مشروعیت از سوی حوزه علیمه شیعه در قم یا نجف نمی بیند، بله حوزه علیمه قم و نجف و تمام مراجع شیعه را زیر دستانی بی اختیار برای خود می بیند.

 

✍️چندی پیش، بسیاری علی لاریجانی را به عنوان رئیس‌جمهور ۱۴۰۰ تصور می‌کردند، اما یکباره ورق توسط “خامنه ای” برگشت. اکنون در حالیکه آفتاب ریاست “علی لاریجانی” بر مجلس جمهوری اسلامی در حال غروب است، طبیعتا با اتمام این دوره مجلس، او سالهای باقی مانده عمر خود را در پارکینگ مسئولین ارشد طرد شده نظام آخوندی، یعنی “مجمع تشخیص” خواهد گذراند!

 

✍️آخوند”صادق لاریجانی” که روزی سودای ریاست بر شورای نگهبان و ریاست خبرگان را در سر می پروراند و برای خوش خدمتی به “علی خامنه ای” طی گذر سالها ریاست بر قوه قضاییه جمهوری اسلامی، جنایات فراوانی مرتکب شد، مدتی است توسط علی خامنه ای به پارکینگِ نظام(مجمع تشخیص) فرستاده شده تا دوران بازنشستگی پیش از موعد خود را بگذراند، او رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام است و در خصوص تعلیق قریب الوقوعش از عضویت در شورای نگهبان نیز حرف هایی در محافل سیاسی بر سر زبانها افتاده است.

 

✍️در پی دستگیری “اکبر طبری” معاون اجرایی دفتر صادق لاریجانی در قوه قضائیه،‌ که از او به‌ عنوان سرحلقه فساد مالی در قوه قضائیه و صندوق اسرار نهان صادق لاریجانی یاد می‌شود، در خبرها آمده بود که صادق لاریجانی طی نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی خواستار مداخله او برای آزادی “طبری” شده است و تلویحا تهدید نموده که اگر درخواستش اجابت نشود به نجف “کوچ” خواهد کرد. “صادق لاریجانی” به شدت نسبت به دستگیری “اکبر طبری” معترض شد و عرصه را بر خود چنان تنگ دید که به رویه مراجع شیعه، خامنه‌ای را تهدید کرد که به نجف کوچ می‌کند. تهدید به کوچ اقدامی است که در عرف آخوندهای شیعه به معنی شوریدن بر سطان جائر تلقی می‌شود.

 

✍️” محمدجواد لاریجانی” که دانش آموخته “دانشگاه برکلی” کالیفرنیاست، دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بود. او بارها و بارها به آمریکا سفر کرد و در مصاحبه های فریبکارانه اش جلوه ای دروغین و صلح جو از رژیم آخوندی برای جامعه بین الملی ترسیم نمود. او با ارائه گزارشات کذب و گمراه نمودن ناظران بین المللی حقوق بشر، بر جنایات قوه قضاییه جمهوری اسلامی سرپوش می گذاشت! با این وجود او نیز نهایتا به فرمان علی خامنه ای از پُستش معلق شد! او توسط رسانه های سپاه با اتهام زمین‌خواری مواجه شد و پرونده ای در همین خصوص برای وی تشکیل شد. حواشی “محمدجواد” همیشه تبعات سنگینی داشته، برای نمونه انتشار بخش‌هایی از مذاکرات محرمانه وی با “نیک براون”(مدیرکل وقتِ وزارت امور خارجه‌ی انگلیس) برای هواداری از “ناطق‌نوری” از سوی “روزنامه سلام” زلزله ای در اردوی اصولگرایان به راه انداخت.

 

✍️برادر دیگر یعنی “فاضل لاریجانی” که انتشار ویدئوی دلالی سیاسی و زد و بندش، با سعید مرتضوی و بابک زنجانی توسط “احمدی نژاد” سر و صدای زیادی به راه انداخت و باعث واردشدن خدشه به اعتبار لاریجانی‌ها شد، اکنون با ارفاق رهبر رژیم آخوندی، پرونده قضایی اش معلق شده و همچنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل است. در ویدئوی انتشار یافته، فاضل لاریجانی از بابک زنجانی برای پیش بردن کارهای او و حل شدن موانع برای خرید ارزان قیمت شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی(شستا) مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به عنوان دست‌گرمی طلب نمود.

 

✍️” باقر لاریجانی” هم که سالها معاون آموزشی وزارت بهداشت بود، اخیرا از قدرت به حاشیه رانده شده است.

 

✍️پسران و تنها دختر “میرزا هاشم لاریجانی” تعدادی از فرزندانشان را همراه میلیونها دلار از سرمایه مردم ایران، پیشاپیش به کشورهای پیشرفته غربی فرستاده اند تا به تصورشان، شرایطی برای گریزشان در فردای براندازی مهیا نموده باشند. غافل از این که به دلیل مشارکت آنها در جنایات سپاه و خامنه ای، در فردای براندازی توسط پلیس بین الملل تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و دیر یا زود به دست عدالت مردم ایران سپرده خواهند شد.

 

دکمه بازگشت به بالا