تازه‌های سیاسی

رساتر شدن صدای تحریم انتخابات

همزمان با شروع مهلت قانونی تبلیغات انتخابات مجلس، خواست فعالان مدنی و سیاسی مبنی بر عدم شرکت در این انتخابات بیش از پیش مطرح می‌شود. در روزهای اخیر؛ سهیل عربی، گلرخ ابراهیمی ایریایی و شماری از زندانیان سیاسی ندامتگاه کرج‌ در تحریم انتخابات بیانیه‌های جداگانه‌ای را منتشر کرده‌اند.

محمد ریاضت، مهدی شاندیز، امیرعلی مرادی و محمد آشتیانی عراقی شماری از زندانیان سیاسی ندامتگاه کرج‌ با نوشتن بیانیه‌ای از درون زندان، انتخابات مجلس را تحریم کردند.

در بیانیه این زندانیان آمده است: «عقیده ما همچون تمامی سنوات گذشته تحریم انتخابات و شرکت نکردن در این سیاه‌بازی سردمداران جمهوری اسلامی است. بی‌تردید اگر امروز ما ملت با صندوق قهر کردیم پیامی محکم با انعکاس و صدایی رسا در دنیا طنین‌انداز کردیم که آی خلایق! ما مردم ایران، دیگر جمهوری اسلامی و رهبرش را نمی‌خواهیم، ما دیگر نه اصلاح‌طلب را می پسندیم نه اصول‌گرا را».

پیش از این نرگس محمدی، فعال حقوق بشری زندانی، در پیامی یادآور شده بود: «به حرمت خون کشت‌شدگان مظلوم آبان، به پای صندوق‌های رأی نمی‌رویم».

از سوی دیگر صداوسیما که از آن به‌عنوان بازوی تبلیغاتی نظام تهران یاد می‌شود، کارزاری برای مقابله با تحریم انتخابات مجلس به راه انداخته است.

هدف از این کارزار، پخش اطلاعات نادرست و بی اعتبار کردن کارزارهای تحریم انتخابات مجلس، عنوان شده است.

این نخستین بار نیست که رسانه‌های حکومتی و دستگاه‌های امنیتی نظام تهران برای بی‌اعتبار کردن مخالفان دست به پخش اطلاعات نادرست یا تحریف‌شده برای فریب مخاطب می‌زنند.

دکمه بازگشت به بالا