سیاسیمقاله

خانواده از هم گسیخته “اکبر هاشمی رفسنجانی” پس از مرگ او

#سعید_همتی

✍️پس از مرگ مشکوک “اکبر هاشمی رفسنجانی(بهرمانی)” در یک غروب زمستانی در “استخر کوشک” سرنوشت فرزندانِ این رفیق قدیم و دشمن اخیر “علی خامنه ای” در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

 

✍️مرگ ناگهانی و مشکوک “اکبر هاشمی رفسنجانی” در حالی اتفاق افتاد که وی سالها با پیشرفته ترین امکانات پزشکی کشور و ایضاً با امکانات “دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد” تحت سنجش و نظارت دقیق بوده و کوچکترین موارد درباره سلامتی او با حساسیت ویژه دنبال میشده است.

 

✍️فائزه هاشمی رفسنجانی در آذر ماه ۹۶ خبر داده بود که در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی امنیت ملی، به خانواده آقای هاشمی اعلام شده که در بدن پدرش، ۱۰ برابر حد مجاز “رادیو اکتیو” وجود داشته‌است. حذف فیزیکی به روش آلوده ساختن لباس مقامات کشورها به عنصرِ “پلونیوم” روشی است که معمولا سرویس امنیتی روسیه “کا گ ب” برای حذف کسانی استفاده می کند که منافع و نیروهای تحت امر روسیه را به طور جدی خطر می اندازند. برخی گفته های حاکی است که “یاسر عرفات” نیز در سالهایی که در آستانه صلح با اسرائیل قرار داشت، با این روش حذف شد.

 

✍️فاطمه هاشمی رفسنجانی، فرزند ارشد اکبر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با یکی از رسانه های نزدیک به “حسن خمینی” گفته است که با شواهدی که بدست آورده، مطمئن است که مرگ پدرش طبیعی نبوده است. وی همچنین گفته است که دو ماه پیش از مرگ پدرش، دو نفر از نیروهای”جبهه و جنگ” به او هشدار داده‌اند که مدت هاست تصمیم برای حذف “اکبر هاشمی رفسنجانی” گرفته شده است!

 

✍️”فاطمه هاشمی رفسنجانی”(زاده ۱۳۳۸)، کمی پس از انقلاب ۵۷ با سعید لاهوتی، فرزند آخوند”حسن لاهوتی اشکوری” مسئول تشکیل سپاه تروریستی پاسداران و نخستین امام جمعه حکومتی رشت، ازدواج کرد. آخوند”حسن لاهوتی اشکوری” در سال۱۳۶۰ به اتهام حمایت از مجاهدین و بنی صدر، به دستور لاجوردی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. “سعید بشیرتاش” و “ابراهیم نبوی” علت دستگیری لاهوتی را خروج از مجلس رژیم، به همراه مهدی بازرگان و اعضای نهضت آزادی در جریان رأی مجلس به عدم صلاحیت “بنی‌صدر” آورده‌اند. چند روز بعد توسط رسانه های حکومتی، خبر مرگ وی در زندان اوین بر اثر سکته اعلام شد، اما خانوادهٔ لاهوتی در مصاحبه با هفته‌نامهٔ “شهروند امروز”(شماره ۷۰) اعلام کردند که او (اصطلاحاً)خودکشی داده شده و بنا به گزارش پزشکی قانونی در معده وی اثر سم “استریکنین” وجود داشت و وی به مرگ طبیعی نمرده بود.

 

✍️”محسن هاشمی بهرمانی”(زادهٔ ۱۳۴۰) بزرگترین پسر و فرزند دوم اکبر هاشمی رفسنجانی به فرزند ولایی خانواده هاشمی مشهور است! او در مصاحبه ای چنین میگوید: بعد از فوت ابوی نزد مقام رهبری رسیده بودیم و من خدمت ایشان گفتم ما پدر از دست دادیم و برای ما پدری کنید و بچه‌ها هم قول می‌دهند شما را به عنوان پدر بپذیرند و حرف شما را گوش دهند، که رهبری در جواب گفت، تا جایی که من می‌دانم اینها حرف پدر خود را هم گوش نمی‌دادند!

 

✍️محسن هاشمی اکنون با عنایات ویژه “علی خامنه ای” شهردار تهران است. او کلا علایق دیگری دارد! او اعتقاد دارد باید لذت دنیا را برد، او در جوانی با دخترخاله اش ازدواج نموده و سه پسر دارد….

 

 

✍️” فائزه هاشمی رفسنجانی”(زاده ۱۳۴۱) که دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی است، نیز مانند خواهر بزرگتر خود عروس خانواده لاهوتی شد، او نماینده تهران در دوره پنجم مجلس جمهوری اسلامی بود که در انتخابات مجلس ششم شکست خورد.

 

✍️او پس از اعتراضات مردمی گسترده آبان ماه ۹۸، در دی ماه و در یک فایل صوتی خطاب به خامنه‌ای گفت: تنها راه برای برون رفت از وضعیت فعلی را نافرمانی مدنی و گسترش اعتراضات می دانم. او به خامنه‌ای یادآور شد: ما نیاز به تغییرات جدی داریم. اگر شما به‌عنوان رهبر جامعه نخواهید این تغییرات را اعمال کنید، بالاخره اتفاق‌های دیگری می‌افتد که داریم می‌بینیم. تا کی سرکوب، کشتن و زندان؟

 

✍️”فائزه هاشمی” در بخشی از این فایل صوتی با خطاب قرار دادن رهبر جمهوری اسلامی گفت: از ادبیات خود آقای خامنه‌ای می‌خواهم استفاده کنم و بگویم اگر به دموکراسی به حقوق بشر به اصول مدیریت و شایسته‌سالاری به ایران و ایرانی، به رفاه و معیشت مردم، اعتقاد ندارید اقلا برای نجات مذهبتان حرکتی کنید! “فائزه هاشمی” اخیرا نیز در مصاحبه ای گفت: خطاها برای مسئولین نظام عادی شده و در نتیجه آن مسائلی از جمله دزدی، اختلاس‌ها، روابط ناسالم خیانت بار و… برای اکثریت مردم هم عادی شده است!

 

✍️”مهدی هاشمی رفسنجانی”(متولد ۱۳۴۸) که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ در ستاد انتخاباتی پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی فعالیت می‌کرد و در زمان تبلیغات انتخاباتی، مصاحبه‌ای با “یواس‌ای تودی” گفت که اگر پدرش شکست بخورد خطر ایجاد یک دیکتاتوری مذهبی احساس می‌شود و با تمرکز تمام قدرت در یک جناح، دیگر در ایران انتخابات آزاد برگزار نخواهد شد. وی وعده داد که هاشمی در صورت پیروزی، برای تغییر قانون اساسی به منظور محدود کردن اختیارات رهبر و تنازل آن به مقامی سمبولیک، مشابه “پادشاه انگلستان” تلاش خواهد نمود. این ابراز عقیده “مهدی هاشمی” طرح پدر را لو داد و سبب شد تا خامنه ای از سپاه بخواهد که نگذارند هاشمی به ریاست جمهوری برسد. “مهدی هاشمی” بعدها تقاص عنوان نمودن چنین اظهار نظری علیه رهبر رژیم آخوندی را با گذراندن سالها از زندگی اش در “زندان اوین” پس داد!

 

✍️” یاسر هاشمی” کوچکترین عضو خانواده است، او متولد۱۳۵۰ است. در هیاهوهای سیاسی سایر خواهران و برادرانِ هاشمی، “یاسر” هرگز به صورت شفاف وارد سیاست نشد و ترجیح داد تا از نفوذ خانوادگی برای اندوختن ثروت استفاده نماید، به‌نوشتهٔ “پل کلبنیکوف” در ماهنامهٔ “فوربز” وی یک مزرعهٔ پرورش اسب ۳۰ هکتاری در لواسان در شمال تهران دارد، جائی که هر هزار متر مربع زمین در آن حدود ۴ میلیون دلار(۵۶میلیارد تومان) قیمت دارد. همچنین او یک شرکت بزرگ واردات و صادرات را اداره می‌کند که در زمینه خریدوفروش غذای بچه، آب معدنی و ماشین‌آلات صنعتی فعالیت دارد. به راستی او چنین ثروت هنگفتی را چگونه به دست آورده است؟

 

✍️” اکبر هاشمی رفسنجانی” در اواخر عمرش در یک مخمصه کامل گیر افتاده بود، رفتار سیاسیِ او نشان می داد که از همراهی های ده ها ساله اش در جنایت های رفیق قدیمی اش “علی خامنه ای” پشیمان است. اما او حتی در صورت فرار از ایران  نیز مامنی نداشت، چراکه به دلیل نقش داشتن در چندین ترور سازمان یافته، توسط دادگاه بین المللی تحت تعقیب بود، او تقریبا در تمام زندگی سیاسی اش توسط رفیق مکارش “علی خامنه ای” به طور وحشتناکی فریب خورده بود و راه فرار به هیچ سویی نداشت!

 

✍️پس از مرگ او، “فتاح” رئیس بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی به نمایندگی از “علی خامنه ای” آخرین تیر را به تابوت “اکبر هاشمی رفسنجانی” می زند و می گوید: استقرار خانواده هاشمی رفسنجانی بعد از مرگش در “کاخ مرمر” درست نبود، کاخ را به دستور بیت رهبری و با سختی و جر و بحث تخلیه کردیم!

 

دکمه بازگشت به بالا