تازه‌های سیاسی

روزنامه ایران از فوت بیماری که مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا بود خبر داد، وزارت بهداشت تکذیب کرد

روزنامه ایران ۲۳ بهمن ماه در گزارشی در صفحه حوادث خود نوشت: همزمان با مرگ زنی میانسال در یکی از بیمارستان‌های پایتخت که مشکوک به بیماری کرونا بود، تحقیقات در این باره آغاز شد. اما سخنگوی وزارت بهداشت ایران در واکنش گفته این موضوع درست نیست.

اشاره روزنامه ایران به کروناویروس جدیدی‌ست که «کووید-۲۰۱۹» نامیده می‌شود و بیش از ۴۰ هزار نفر را در چین و صدها نفر را در نزدیک به ۳۰ کشور دیگر مبتلا کرده‌است.

روزنامه ایران می‌نویسد: «ساعت ۱۱:۳۰ دوشنبه ۲۱ بهمن، مسئولان یکی از بیمارستان‌های پایتخت در تماس با ۱۱۰ از مرگ مشکوک زنی ۶۳ ساله خبر دادند».

به نوشته این روزنامه، با اعلام این خبر و بر اساس بررسی‌های اولیه و طبق اظهارات کادر درمانی این بیمارستان احتمال می‌رود که این زن مبتلا به بیماری کرونا بوده و بر اثر همین بیماری جان باخته است. بدین ترتیب با انتقال جسد وی به پزشکی قانونی تحقیقات با دستور بازپرس آغاز شد.

گفتنی است، با توجه به حجم زیاد پروازها از چین به ایران بسیاری از ناظران امور معتقد اند که برخلاف ادعاهای حکومت، ممکن نیست کروناویروس به ایران نرسیده باشد؛ زیرا در بسیاری از کشورهای دیگر، با وجود اتخاد تدابیر سخت و شدید لازم، نتوانستند از نفوذ این ویروس به کشورهایشان در امان بمانند.

برخی از کارشناسان سیاسی نیز می‌گویند، تکذیبیه‌های حکومتی در مورد ورود کروناویروس به ایران، تا پیش از مراسم ۲۲ بهمن و برگزاری انتخابات مجلس به این علت صورت می گیرد که باعث نشود، مردم از تجمع در میدانهای شهر هراسی داشته باشند؛ اما با سپری شدن این دو رویداد، احتمالا ابعاد فاجعه بصورت قطره چکانی به گوش مردم خواهد رسید.

دکمه بازگشت به بالا