تازه‌های سیاسی

پرسه در مه؛ جدیدترین فیلمی که درباره روح الله زم پخش شد

صبح دیروز و همزمان با اولین جلسه محاکمه روح الله زم، مدیر کانال آمدنیوز، خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی با انتشار فیلمی “علی غزالی” را به تامین اخبار محرمانه برای این کانال متهم کرد.

آقای غزالی، که در فیلم “عضو سابق هیات مدیره شرکت های بزرگ اقتصادی” معرفی شد، مدیرمسئول سابق سایت بازتاب امروز و داماد سابق حسین نجات معاون فرهنگی سپاه است که از دی ۱۳۹۵ تا اردیبهشت ۱۳۹۸ جانشین حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه بود.

این فیلم در سایت خبرگزاری صداوسیما با عنوان “داستان خیانت”، و در سایت خبرگزاری نسیم وابسته به سپاه با عنوان “زیر تیغ عدالت” منتشر شد. اما دیشب شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی، نسخه ای طولانی تر از فیلم را تحت عنوان “پرسه در مه” منتشر کرد که در آن، اتهامات علیه علی غزالی عینا تکرار می شد، با این تفاوت که بر خلاف نسخه کوتاه تر، وی بدون ذکر نام خانوادگی و صرفا با نام “علی” مورد اشاره قرار گرفته بود. هر سه فیلم با جملاتی یکسان نامبرده را متهم کرده اند که “با استفاده از نفوذش اسناد حیاتی و همچنین اسناد محرمانه سازمان بازرسی کل کشور را برای زم ارسال می کرده. همچنین، هر سه مدعی شده اند: زم اطلاعات بانکی کشور را از این فرد دریافت و در اختیار یکی از مرتبطین سرویس های جاسوسی آمریکا قرار می داده است.

دکمه بازگشت به بالا