تازه‌های سیاسی

علت مرگ برخی از قربانیان تشییع جنازه سلیمانی از “واکنش‌های حیوانی” به “خفگی” تغییر کرد

گروهی از خانواده‌های قربانیان مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی در کرمان اعلام کردند که دلیل فوت این افراد واکنش‌های حیوانی و غیرعمدی انسانی اعلام شده است.

آنطور که روزنامه «شهروند» گزارش داده است، ۲۰ نفر از خانواده افراد فوت شده در این حادثه به تهران رفته اند تا این «پرونده بلاتکلیف» را پیگیری کنند.

بر اساس این گزارش، آنها در تلاش برای شهید اعلام‌شدن فرزندان، همسران و پدر و مادران‌شان‌‌ هستند و می‌خواهند بدانند چرا تا به حال کسی مسئولیت این حادثه را نپذیرفته است.

به گفته روزنامه شهروند، سه نفر از اعضای این خانواده‌ها به نمایندگی از بقیه در دفتر رهبر جمهوری اسلامی حضور یافته‌اند.

رضا تیرگر که همسرش الهام پی‌پر و زهرا دختر ٦ ساله‌اش را در مراسم تشییع سلیمانی از دست داده، یکی از افرادی است که با «کارشناسان» دفتر رهبر جمهوری اسلامی صحبت کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه شهروند، در گواهی فوت صادرشده از سوی اداره ثبت احوال کرمان، علت مرگ این افراد «واکنش‌های حیوانی و غیرعمدی انسانی» اعلام شده است.

به نوشته شهروند، پس از اعتراض تعدادی از خانواده‌ها، مسئولان ثبت احوال با مراجعه به خانه‌های آنان گواهی‌های قبلی را گرفته و گواهی فوت جدید صادر کردند که در آنها علت مرگ را «خفگی یا ازدحام جمعیت» اعلام کرده اند.

سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال جمهوری اسلام نیز از «اصلاح و دستور بازیابی مجدد تمامی گواهی‌های فوت» کشته‌شدگان مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی در کرمان خبر داده است.

 

دکمه بازگشت به بالا