تازه‌های سیاسی

پاسخ حامد اسماعیلیون به شهاب حسینی: نانت را در خون ما نزن

حامد اسماعیلیون، نویسنده ایرانی که همسر و دخترش را در سانحه‌ی هواپیمای اوکراینی از دست داده، خطاب به شهاب حسینی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «نانت را در خون ما نزن، ما خودمان راه سوگواری را بلدیم.»

پیام حامد اسماعیلیون، واکنشی است به اظهارات روز یک‌شنبه شهاب حسینی در جشنواره فیلم فجر. حسینی که در سال‌های اخیر بخشی از سال را در لس‌آنجلس اقامت دارد، بعد از مخالفت‌ با انصراف شماری از چهره‌های سرشناس سینمای ایران از شرکت در جشنواره فجر، راهی تهران شد تا در جریان اکران فیلمی که تهیه کنند آنست حضور پیدا کند.

آقای اسماعیلیون در صفحه فیس‌بوک خود در «تذکری» خطاب به شهاب حسینی، نوشت: «شهاب حسینی! لازم است تذکر بدهم که بهتر است بعد از راه رفتن بر فرش قرمز و لذت بردن از اکران فیلمت در جشن‌واره، نامی از آن ۱۷۶ بی‌پناهِ بی‌گناه نبری. من نماینده‌ی همه نیستم اما دست‌کم دوست ندارم نام دو عزیز من در میانِ آدم‌هایی باشد که تو غصه‌شان را می‌خوری. نانَت را در خونِ ما نزن رفیق! ما خودمان راه سوگواری را بلدیم.»

حسینی روز یک‌شنبه در نشستی که برای فیلمش در جشنواره برگزار شد، به شدت مسعود کیمیایی، کارگردان موج نوی سینمای ایران، را به خاطر اینکه اولین کسی بود که از شرکت در جشنواره فیلم فجر انصراف داد، مورد حمله قرار داد و گفت که کیمیایی فیلم ضعیفی ساخته و از ترس برخورد بد تماشاگران خواسته با انصراف از جشنواره «روغن ریخته را نذر امامزاده کند.» او همچنین مسعود کیمیایی را به دلیل انصراف از شرکت در جشنواره به ایجاد تفرقه و نفرت پراکنی متهم کرد.

موج انصراف هنرمندان از جشنواره‌ها از جمله جشنواره فیلم فجر به ویژه پس از هدف قرار دادن پرواز ۷۵۲ تهران‌-کیف و کشته شدن ۱۷۶ تن با دو موشک شلیک شده از پدافند سپاه پاسداران گسترش یافت و مسعود کیمیایی، کارگردان سرشناس سینما، از اولین هنرمندانی است که در این موج از شرکت در جشنواره فیلم فجر انصراف داد و با انتشار ویدیویی گفت: «دلم نمی‌خواهد فيلمم در جشنواره فجر نشان داده شود به دليل تسليتی که به اين همه آدم دارم.»

در عین حال کانون کارگردانان سینمای ایران نیز در واکنش به اظهارات شهاب حسینی،  طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «بی احترامی، اتهام و اظهارات ناشایست علیه ابراز عقیده و نظر شخصی مسعود کیمیایی، فیلم‌ساز برجسته موج نوی سینمای ایران، را شدیدا محکوم می‌کنیم.»

دکمه بازگشت به بالا