سیاسیمقاله

شرکت در جشنواره حکومتِ قاتل، با لباس مشکی برای مقتول!

#سعید_همتی

✍️در شرایطی که گروه بزرگی از هنرمندان در اعتراض به هدف قرار گرفته شدن هواپیمای اوکراینی، توسط موشک های سپاه تروریستی پاسداران و همچنین کشتار مردم جان به لب رسیده ایران توسط مامورین خامنه ای در اعتراضات سراسری آبان ماه، از شرکت در جشنواره فیلم، تئاتر و موسیقی فجر انصراف دادند، این جشنواره‌ به جولانگاه تخریب چهره ها، خصوصا هنرمندان مردمی بدل شد.

 

داریوش ارجمند، پشت تریبون جشنواره فجر با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، در سخنانی غیر حرفه ای و سراسر نفرت، رئیس جمهور آمریکا را “حمّال” خواند! او در گفتگویی در این جشنواره، هنرمندان معترضی که جشنواره فجر را تحریم کرده بودند را به کلاغ‌هایی تشبیه کرد که از درخت گردو قهر کرده‌اند!

 

✍️شهاب حسینی تهیه کننده فیلم سینمایی “شین” در نشست خبری این فیلم، با حمله لفظی به “مسعود کیمیایی” که به گفته وی با اعلام انصرافش از جشنواره فیلم فجر منجر به اِعمال فشار افکار عمومی بر دیگر سینماگران حاضر در جشنواره شد، این کارگردان پیشکسوت را به “خودخواهی” متهم نمود! او تلویحاً فیلم های “مسعود کیمیایی” را بی ارزش خواند و انصراف او را از جشنواره فجر “روغن ریخته را خرج امامزاده کردن” دانست!

 

✍️در پی صحبت‌های تند شهاب حسینی علیه مسعود کیمیایی، کانون کارگردانان بی احترامی به کارگردان “قیصر” و “گوزن‌ها” را محکوم کرد و نوشت: شورای مرکزی کانون کارگردانان هر گونه بی احترامی، اتهام و اظهارات ناشایست نسبت به  تنها یک ابراز عقیده و نظر  شخصی آنهم از سوی “مسعود کیمیایی” فیلمساز برجسته موج نوی سینمای ایران را شدیدا محکوم می کند. بسیار متاسفیم که در تریبون رسمی جشنواره فیلم فجر فرصت این بی حرمتی ها داده می شود و جشنواره این چنین جولانگاه تخریب هنرمندان شده است.

 

✍️پس از صحبتهای تند شهاب حسینی، “حامد اسماعیلیون” که همسرش “پریسا اقبالیان” و دخترش “ری‌را اسماعیلیون” بر اثر اصابت موشک‌های سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی کشته‌شدند، در صفحه فیس‌بوک خود خطاب به “شهاب حسینی” نوشت: نانت را در خون ما نزن رفیق! ما خودمان راه سوگواری را بلدیم.

#✍️منیژه_حکمت، کارگردان سینما نيز در واکنش به سخنان  شهاب حسینی و انتقاد این بازیگر از #مسعود_کیمیایی در یادداشتی با عنوان «آقاى شهاب حسينى نياموختى» که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت: “سئوالى كه برايم پيش آمده اين است كه آيا حرف دل مردم كه قرار است شهاب حسينى از تريبون جشنواره فجر فرياد بزند تا آنها در خيابان هزينه ندهند، چيست؟ حمله به يك فيلمساز پيشكسوت و تخريب كارنامه انكارناپذير او؟”

✍️وى همچنین خطاب به حسینی نوشت :در خطابه آتشين شما درست بود و آن اينكه اون طرف دنيا هيچ خبرى نيست و هرچه هست همين جاست، نمونه‌اش اينكه شما به قول خودتان دو سال همه دنيا را گشته‌اى و تجربيات فراوان اندوخته‌اى ولى هنوز حرف زدن نياموختى، كنترل بر خشم و عصبيت نياموختى و از همه مهمتر ادب نياموختى.»

✍️درگیری لفظی شهاب حسینی با یک خبرنگار بانو بر سر سخنرانی جایزه “کن” نیز واکنش های فراوانی را در فضای مجازی شاهد بود. برخورد لفظی تند شهاب حسینی با این خبرنگار پس از آن اتفاق افتاد که خبرنگار به وی گفت: شما ادعاهای مذهبی دارید، اما در رفتارهای شما تناقض وجود دارد، مثلا در جشنواره کَن از امام زمان صحبتی نکردید، بعد به ایران آمدید و جایزه‌تان را به امام زمان تقدیم کردید، این رفتارها شائبه به وجود می آورد(آیا شما دنبال نون به نرخ روز خوردن هستید؟)

 

✍️کاربری در فضای مجازی نوشت: شهاب حسینی گفته است که منتقد کشته شدن مردم در آبان هستم! کیست که نداند یک انسان آگاه و آزاد به جنایت کشتنِ بیش از ۱۵۰۰ انسان‌ بی‌گناه، “معترض” می‌‌شود، نه “منتقد”، آیا جریان کشتار بیش از ۱۵۰۰ انسان بی دفاع، جای نقد دارد یا اعتراض؟

 

✍️کاربری هم نوشت: برخی سلبریتی‌ها در جمهوری‌ اسلامی خوب یاد گرفته‌اند که چگونه حرف بزنند که هم خامنه‌ای خوشش بیاید و هم برخی از مردم! در جشنواره متعلق به حکومت قاتل جنایتکار حضور پیدا می کنند و برای مقتولِ بی گناه لباس مشکی می پوشند! این‌ها می‌خواهند هم ژست مردمی‌بودن بگیرند و هم بر سر سفره‌ انقلاب در سینما بنشینند و نان و کره‌شان را بخورند.

 

✍️این کاربر فضای مجازی با خطاب قرار دادن شهاب حسینی افزود: جناب شهاب حسینی! از آن هنگام که در سریال های بی ارزش صداوسیمای حکومتی، نقش پلیس خوشتیپ و خوب را بازی می کردی، تا بعد که در بیت رهبری برای خامنه ای دستمال ابریشمی پهن می‌کردی، تا آن هنگام که با پولِ به سرقت رفته از معلمانِ بخت برگشته در سریال شهرزاد بازی می‌کردی، تا آنجا که جایزه بازیگری جشنواره‌ کن را در فرانسه با عوامفریبی تقدیم به مردم ایران کردی، اما در تهران همان جایزه‌ را تقدیم کردی به خامنه‌ای و امام زمان! تا وقتی که دعوت به نمایش انتخاباتی رژیم کردی، تا امروز که برای جشنواره حکومتی ابتذال فجر، روی خون و دود و آتش ماله کشدی و تا ابد…  بدان که مردم ایران هرگز مزدوری تو را فراموش نخواهند کرد!

دکمه بازگشت به بالا