سیاسیمقاله

مقتدی صدر” بازوی خامنه ای در عراق

#آرش_صالحی

✍️ائتلاف های سیاسی پوششی جمهوری اسلامی در عراق، یعنی “فتح” به رهبری هادی العامری و “سائرون” که متشکل از نیروهای مقتدی صدر و “حزب کمونیست” عراق است، امید داشتند تا مردم عراق، نخست وزیر جدید مد نظرشان را بپذیرند.

 

✍️اما هنوز دقایقی از اعلان خبر انتصاب “علاوی” به سمت نخست وزیری عراق نگذشته بود که تظاهرات ضد دولتی بار دیگر شدت گرفته و معترضان عراقی مخالفت خود را با این انتصاب ابراز کردند.

 

✍️”عمار الربیعی” یکی از کنشگران عراقی گفت: مردم با انتصاب “محمد توفیق علاوی” مخالف هستند. او در وابستگی به رژیم ایران، تفاوتی با “عبدالمهدی” ندارد.

 

✍️در چنین شرایطی با دستور “خامنه ای” مقتدی صدر با همیاری دولت عراق، به بهانه کشته شدن “قاسم سلیمانی” و “ابومهدی المهندس”، مردم عراق را به شرکت در تظاهرات، علیه حضور نیروهای آمریکایی در کشور، فرا خواندند، تا شاید بتوانند با سوار شدن بر موج مرگ سلیمانی و المهندس، مهر پایانی بر اعتراضات مردمی عراق بزنند. در حالی که یک روز پیش از این فراخوان، ۵ نفر از معترضین به دست نیروهای تحت امر مقتدی صدر کشته شده بودند.

 

✍️مسئولان عراقی، تمامی امکانات دولتی را در خدمت برگزار کنندگان تظاهرات قرار دادند. افراد از بصره، نجف، کربلا و سایر شهرهای عراق با اتوبوس های دولتی به بغداد منتقل شدند. اما با وجود هزینه های فراوان و انجام یک تجمع فرمایشی چند هزار نفری، از روز بعد مجدداً اعتراضات مردمی علیه دخالت های جمهوری اسلامی در عراق آغاز شد.

 

✍️طی ماه های گذشته گزارش ها و ویدئوهایی از حمله نیروهای “کلاه آبی” به تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف عراق منتشر شد، معترضین عراقی می گویند این نیروها به سمت تظاهرات کنندگان تیراندازی می کنند.

 

✍️  “کلاه آبی ها” شبه نظامیان “سرایا السلام” هستند و از مقتدی صدر دستور می گیرند. دانشجویان انقلابی عراق بارها در تظاهرات هایشان کشته شدن انقلابیون توسط شبه نظامیان صدر، وابسته به رژیم ایران را محکوم کردند.

 

✍️به گزارش فعالان عراقی، پس از کشتار مردم معترض عراق توسط نیروهای مسلح حقوق بگیر مقتدی صدر، عشایر جنوب عراق در چندین مرحله به وی هشدار دادند و پس از این که “مقتدی صدر” هشدارها را نادیده گرفت، ناچار شدند وارد عمل شوند و دو تن از سرکردگانِ جنگجویان “سرایا السلام” تحت فرمان مقتدا صدر من جمله آخوند”شیخ حازم الحلفی” که دستش به خون صدها عراقی بی دفاع آلوده بود را در شهر بصره قصاص کردند.

 

✍️”مقتدر صدر” بارها در سخنانش به استناد روایتی دروغین از “جعفرصادق” از نیروهایش خواسته است تا با خشونت تمام در دل دشمنان رعب و ترس بیفکنند! روایت جعلی که توسط او از آن بهره برداری غیر انسانی شده است چنین است: خداوند مهدی را با سه لشکر “فرشتگان” و “مومنان” و “رعب” یاری می نماید!

 

✍️جریان “صدر” و دیگر گروه های عراقیِ تحت امر سپاه تروریستی پاسداران، بعد از سقوط حکومت صدام بر جنوب عراق تسلط یافتند، این گروه ها برای یکدست نمودن قدرتشان در سراسر عراق، نیاز به تسلط بر بخش سنی نشین عراق داشتند، لذا با انفجار برنامه ریزی شده ی مقبره های دو امام شیعه در سامرا، بهانه ای برای حمله به اهل سنت عراق ترتیب دادند. پس از این انفجار برنامه ریزی شده، “جیش المهدی” تحت امر “مقتدر صدر” نقشی فعال در حمله فاشیستی خونین به اهل سنت بی دفاع عراق داشت.

 

✍️در واقع سپاه تروریستی پاسداران با منفجر کردن مقبره های عسکرین سامرا به دو هدف دست یافت، اول تسلط بر بخش های سنی نشین عراق و دوم بازسازی گنبد ها و مقبره های عسکرین. چرا که بعدها گزارشی به این مضمون از سخنان یکی از سران سپاه منتشر شد: ما باید حرمین عسکریین را بازسازی می کردیم، دو گنبد و دیوارهای بخش اصلی حرم از خشت گِل بود و ارزش هزینه نمودن برای تعمیر نداشت، لازم بود تا تمامی اجزاء حرم من جمله گنبدها تخریب و از نو به صورت “بتون آرمه” ساخته شود! و بهترین راه برای تخریب گنبدهای خشتی، انفجاری عظیم بود!

 

✍️آری، “مقتدی صدر” و “عمار حکیم” دو بازوی آشکار رژیم آخوندی در عراق هستند، امّا به راستی آخوند اصلی که “سر پنهان” رژیم آخوندی در عراق است کیست؟ شاید نگاهی به آخرین رنج نامه پدر “روح الله زم” و نحوه فریب دادن و ربایش “روح الله زم” در نجف بتواند راهنمای این حقیقت پنهان باشد!

 

دکمه بازگشت به بالا