تازه‌های سیاسی

شاهزاده رضا پهلوی: خیزش مردم، نقاب از صورت فرقه جنایتکار حاکم بر ایران برداشت

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی به مناسبت سال‌روز ۲۲ بهمن، تاکید کرد: «فرقه‌ جنایتکاری که با زنده‌زنده سوزاندن صدها ایرانی بی‌گناه به قدرت رسید، می‌رود تا واپسین جنایت خود در پی کشتار آبان‌ماه را در نمایشی مسخره لاپوشانی کند». ولی عهد سابق ایران، درپیام خود آورده است: «خیزش‌های دلیرانه‌ ‌مردم ایران در دی‌ماه ۹۶ و در آبانِ ۹۸، نقاب ریا از صورت فریبکاران از جمله فریبکارانی که در پی “اصلاح” بودند را برداشت.»

در این پیام، شاهزاده رضا پهلوی، تدارک مقام‌های جمهوری اسلامی برای سالگرد ۲۲ بهمن را «نمایشی نخ‌نما»، توصیف، و اضافه کرد: «فرقه‌ای که شالوده‌ قانون پایه‌اش در کانون دروغ ریخته شده باشد، سیاستش هم کلافی سردرگم از جنایت و خیانت» است.

آخرین ولی عهد ایران، از سران رژیم تهران به عنوان «غاصبان میهن» نام برد و در پیام خود نوشت: «از رکس آبادان گرفته تا هواپیمایِ سرنگون‌شده، اَنگلی که به جان این مرز و بوم افتاده، کمترین هزینه‌ای که برای بقای خودش متقبّل می‌شود، نابودی ایران است». او همچنین تاکید کرده است که «نجات ایران از این اَنگل، کارِ یک تن نیست، کارستانی است ملی که ازخودگذشتگی می‌طلبد.»

شاهزاده رضا پهلوی در این پیام همچنین اعلام کرد که اکنون علاوه بر مردم با اعتراض‌های‌شان، «فرهیختگان و اخلاق‌مدارانی» نیز «در صفوف صنفی و مدنی، هنری و فرهنگی، بر آن شده‌اند تا دست در دست خدمتگزارانِ مردم و میهن در سطوح کشوری و نیز دلیرانی در نیروهای مسلحِ ایران در پی فرصتی برای انجام وظیفه‌ تاریخی خود هستند» تا «به نجات کشور همت گمارند.»

در این پیام شاهزاده رضا پهلوی با بیان اینکه « فراهم‌آوردن ابزارهای آمادگیِ ملی برای رهبری سیاسی دورانِ گذار، مسوولیتِ من به عنوان یک سرباز است»، خطاب به «فرهیختگان ملی، دلیران نیروهایِ مسلح ایران، خدمتگزارانِ کشوری» تاکید کرد: «رویدادی بزرگ در راه است. نگاه ایران به شماست. فروپاشی حکومت جهل و جنایت و دروغ، قطعی است و آمادگی برای آن، یک ضرورت حیاتی. بیایید تا حرمتِ خونِ جان‌باختگانِ رویدادهای اخیر را پاس بداریم. بیایید آمادگی ملی لازم را برای گذار از حکومت جهل به دولتِ فکر و دانش فراهم‌ آوریم و از دلِ فروپاشی ظلم، ایرانی با مدنیتی نوین بر پایه‌‌هایی نوین بنا کنیم.»

دکمه بازگشت به بالا