ایران

مقام وزارت آموزش و پرورش:‌ سبک زندگی جایگزین انتگرال می‌شود

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران در کنار حمایت از حذف انتگرال از کتاب‌های ریاضی دانش‌آموزان، گفت مباحث مربوط به «سبک زندگی» باید جایگزین آن شود.
علی ذوعلم روز امروز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه به «همسوسازی نظام برنامه درسی» بر اساس اسناد و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: «علاوه بر انتگرال مباحث دیگری هم از کتب درسی حذف شده‌اند. باید این‌ها کنار بروند تا جا برای مهارت و سبک زندگی باز بشود.»
این مقام وزارت آموزش و پرورش از شروع حرکت‌هایی برای بازطراحی کتب درسی تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.
به گفته ذوعلم،‌ بر اساس خواسته علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی،‌ درباره نظام آموزشی از جمله کلیدواژه‌های مورد نظر در همسوسازی نظام برنامه درسی «سبک زندگی ایرانی اسلامی» خواهد بود.
موضوع تغییر محتوای کتاب‌های درسی در سال‌های اخیر از سوی مسئولان فرهنگی و آموزشی جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.
پیشتر،‌ گزارش‌های مشابهی درباره حذف محتواهای «ضدروسی» در کتاب‌های تاریخ، حذف نام و اشعار برخی شعرا از کتاب‌های ادبیات و همچنین‌اضافه شدن آموزش زبان روسی و چینی به برنامه مدارس منتشر شده بود.
دراینباره منتقدان می گویند که مقامات جمهوری اسلامی تنها قرائت شیعیان اثناعشری از اسلام را مبنای زندگی اسلامی می داند و بدین ترتیب، ممکن است حق سایر مذاهب و ادیان در این میان چون سایر موضوعات تلف گردد.

دکمه بازگشت به بالا