ایران

به دلیل تحریم بانک مرکزی ایران دریافت پول صادرات گاز و برق از عراق متوقف شد

حمید حسینی، عضو اتاق ایران و عراق‌ از توقف دریافت پول حاصل از صادرات گاز و برق ایران به عراق به دلیل تحریم‌ بانک مرکزی جمهوری اسلامی خبر داد.
حسینی روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در گفت‌و‌گو با وب‌سایت اقتصادآنلاین گفت سال گذشته بانک مرکزی ایران برای دریافت پول گاز و برق صادراتی به عراق، در بانک تجارت این کشور حساب باز کرد و دولت عراق موظف شد پول ایران را به این حساب واریز کند.
عضو اتاق ایران و عراق‌ اما افزود: با تشدید تحریم‌های آمریکا علیه بانک مرکزی کشورمان، کار انتقال پول از بانک تجارت عراق متوقف شد.
آقای حسینی به جلسات مذاکره با عراق برای انتقال ارز حاصل از صادرات از «راه دیگری» اشاره کرد، اما توضیحی درباره جزییات آن ارائه نداد.
پیش از این نیز حسینی از طلب «پنج میلیارد دلاری» ایران از عراق و رسوب آن در بانک مرکزی این کشور خبر داده بود. او همچنین کاهش مبادلات تجاری با عراق در پی اعتراض‌های سراسری در آن کشور را تایید کرد.
گفتنی است، وال استریت جورنال پنجشنبه ۱۷ بهمن به نقل از مقام‌های عراقی و آمریکایی نوشت، ایالات متحده در صدد است تا معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران برای خرید و واردات گاز طبیعی و برق را تمدید کند.
طبق این گزارش، عراق برای تداوم کار نیروگاه‌های برق خود به شدت به واردات گاز طبیعی از ایران متکی است و دولت دونالد ترامپ هم برای جلوگیری از بحرانی تر شدن وضعیت در عراق در گذشته با تمدید این معافیت‌ها موافقت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا