اهل سنت

دیوان عالی ایران حکم اعدام هفت زندانی اهل سنت را تأیید کرد

برخی رسانه‌های حقوق بشری از تأیید حکم اعدام هفت زندانی سنی‌مذهب در دیوان عالی کشور خبر داده‌ و نوشته‌اند این حکم روز دوشنبه، ۱۴ بهمن، به وکیل مدافع آنان ابلاغ شده است.
به گزارش پایگاه خبری هرانا، انور خضری، کامران شیخه، فرهاد سلیمی، قاسم آبسته، خسرو بشارت، ایوب کریمی و داود عبداللهی هفت زندانی سنی‌مذهب هستند که از ده سال پیش در بازداشت‌ بسر می‌برند.
بنا به این گزارش، اتهام این زندانیان با پرونده ماموستا عبدالرحیم تینا، امام جماعت مسجد خلفای راشدین مهاباد ارتباط دارد، که در سال ۱۳۸۷ توسط افراد ناشناس کشته شد.
این زندانیان در اسفندماه ۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «محاربه از طریق وابستگی به جریانات سلفی» به اعدام محکوم شدند و تیرماه سال گذشته این حکم در دیوان عالی كشور نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه دیگری به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شد.
به گزارش ارگان خبری مجموعه فعلان حقوق بشر در ایران، نهایتاً جلسه دادگاه این متهمان در خرداد امسال برگزار شد و قاضی صلواتی مجدداً حکم اعدام این افراد را صادر کرد و این حکم در دیوان عالی کشور نیز تایید شد.
خسرو بشارت، یکی از این متهمان، در یادداشتی که هرانا آن را منتشر کرده، با شرح برخی «شکنجه‌های جسمی و روحی در دوران بازداشت ده‌ساله» گفته است که این عده «قربانی سناریوی اداره اطلاعات ارومیه و مهاباد» شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا