تازه‌های سیاسی

انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان؛ امام جمعه شیراز با خودش رقابت خواهد کرد

ستاد انتخابات ایران فهرست اسامی نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان برای انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. بنا بر این فهرست از ۳۷ داوطلب برای یک جایگاه خالی مجلس خبرگان در استان فارس تنها صلاحیت لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز برای شرکت در این انتخابات تایید شده است. بدین ترتیب در انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان، امام جمعه شیراز با خودش رقابت خواهد کرد.

در استان قم از میان ۵۷ نفر ثبت نام کنندگان اولیه برای انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری تنها دو نفر تایید صلاحیت شدند.

محمد یزدی ۸۸ ساله، دبیر جامعه مدرسین قم باید با رضا پورصدقی الانق، روحانی شناخته‌نشده بر سر کرسی خالی نمایندگی قم در مجلس خبرگان مبارزه خواهد کرد..

در جریان پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در اسفند ۱۳۹۴، محمد یزدی ــ رئیس وقت مجلس خبرگان ــ و محمدتقی مصباح یزدی ــ بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی خمینی ــ آرای لازم برای ماندن در خبرگان را به دست نیاوردند و حذف شدند. علی خامنه‌ای، رهبر نظام تهران آن زمان گفته بود: «نبود مصباح و یزدی در مجلس خبرگان خسارت است».

شایان ذکر است که فعالیت مجلس خبرگان که از جمله وظایف اصلی آن، نظارت بر عملکرد رهبر نظام می‌باشد، همواره از سوی کنش‌گران و تحلیل‌گران سیاسی مورد انتقاد قرار گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا