تازه‌های سیاسی

اکثریت سنای آمریکا با استیضاح دونالد ترامپ مخالفت کرد

اکثریت نمایندگان سنای آمریکا با استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده مخالفت کردند. در هر دو مورد اتهامی، نمایندگان سنا دونالد ترامپ را تبرئه کردند.

در رای گیری برای اتهام«سوء استفاده از قدرت»، ۵۲ نماینده جمهوریخواه سنا به استیضاح دونالد ترامپ رای منفی دادند. سناتور میت رامنی، از ایالت یوتا، تنها نماینده جمهوری‌خواهی بود که به استیضاح رئیس جمهوری آمریکا در این مورد رای مثبت داد.

در موردِ اتهامیِ دوم با موضوع «ایجاد مانع بر سر تحقیقات کنگره»، نیز ۵۳ نماینده به تبرئه ترامپ رای دادند.

جمهوریخواهان ۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی در مجلس سنا را در اختیار دارند.

این سومین بار در تاریخ آمریکا بود که استیضاح در مجلس نمایندگان رای می‌آورد، و به دادرسی در سنا برای تصمیم‌گیری در مورد برکناری رئیس‌جمهوری می‌انجامد.

مجلس نمایندگان آمریکا، که اکثریت در آن با دمکرات‌هاست، دونالد ترامپ را به «سوءاستفاده از قدرت»، و «ایجاد مانع بر سر تحقیقات کنگره» با جلوگیری از شهادت مقام‌ها و نهادهای دولتی در روند تحقیقات متهم کرده بود.

این اتهام‌ها در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهوری اوکراین، و طرح خواسته تحقیق در مورد رقبای سیاسی‌اش، به ویژه جو بایدن مطرح شده بود.

پس از تبرئه ترامپ در مجلس سنا، براد پارسکال، مدیر ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰؛ در بیانیه‌ای گفته است که سنا به طور کامل دونالد ترامپ را تبرئه کرد و اکنون زمان آن فرا رسیده که دوباره خدمت به مردم آمریکا را از سر بگیریم.

دکمه بازگشت به بالا