پزشکی و سلامت

تلفات ویروس کرونا در چین افزایش یافت؛ چند صد نفر در تاجیکستان قرنطینه شدند

شمار تلفات و مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا در چین به سرعت افزایش یافته و در تاجیکستان، چند صد نفر به ظن آلودگی به این ویروس در قرنطینه قرار داده شده‌اند.

روز پنجشنبه، ۱۷ بهمن (۶ فوریه) منابع بهداشتی چین اعلام کردند که تا شامگاه گذشته مرگ پانصد و شصت و چهار نفر در اثر ابتلای به بیماری ناشی از ویروس کرونا تایید شده است.

اکثر موارد فوت بیماران از استان هوبی گزارش شده است.

تعداد مبتلایان به بیماری در سراسر چین از مرز بیست و هشت هزار نفر گذشته است.

به گزارش منابع چینی یک نوزاد نیز سی ساعت پس از تولد، مبتلای به این بیماری تشخیص داده شده است. مادر این نوزاد به این ویروس آلوده بوده و مشخص نیست که آیا ویروس در زهدان یا پس از تولد به نوزاد مبتلا شده است. تا کنون تعداد اندکی ابتلای به این ویروس در میان نوزادان گزارش شده است.

علاوه بر چین، مواردی از ابتلای به این بیماری از دست کم بیست وهفت کشور و سرزمین دیگر جهان گزارش و اقدامات ویژه‌ای برای مقابله با گسترش آن به اجرا گذاشته شده است.

ابهامات و گزارش‌هایی غیررسمی از مشاهده‌ی موارد ابتلا به کرونا در ایران نیز منتشر شده، اما علی رضا رییسی، معاون وزارت بهداشت ایران، با رد این ابهامات و گزارش‌ها، مدعی شده که این وزارتخانه در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی در مورد شیوع امراض، صداقت داشته است.

وزارت بهداشت تاجیکستان نیز اعلام کرده که تا صبح پنجشنبه ۱۷ بهمن، ٦٤٥ نفر به گمان ابتلا به ویروس کرونا در تاجیکستان قرنطینه شده‌اند؛ اما تا کنون موردی از ابتلای به این بیماری تایید نشده است. بنا بر اعلام وزارت بهداشت تاجیکستان، ٤٧ تن از قرنطینه‌شدگان، شهروند چین هستند.

دکمه بازگشت به بالا