تازه‌های سیاسی

توصیه ترامپ: ایران از سیاست‌های مرگ‌بار و ویرانگر خود دست بردارد

رئیس جمهور آمریکا بخشی از سخنرانی سالانه خود درباره “اوضاع کشور” را به ایران و دستور کشتن قاسم سلیمانی، اختصاص داد.

دونالد ترامپ در این سخنرانی و در برابر نمایندگان کنگره آمریکا، قاسم سلیمانی را “قصاب بی‌رحم رژیم ایران” نامید. ترامپ به حکومت ایران توصیه کرد که از سیاست‌های مرگ‌بار و ویرانگر خود در منطقه و جهان دست بردارد.

افزون بر آن، حضور “مهمان ویژه” این مراسم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیز در کانون توجه رسانه‌های آمریکا قرار گرفت.

خبرگزاری آلمان امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن با انتشار گزارشی از واشنگتن به نطق سالانه ترامپ در برابر نمایندگان کنگره پرداخت.

دونالد ترامپ از این سخنرانی ۸۰ دقیقه‌ای به عنوان تبلیغ سیاست دولت خود بهره گرفت. او همچنین بار دیگر، بر حضور خود در کارزار انتخاباتی سال جاری و تمایل خود به ادامه زمامداری آمریکا تاکید کرد.

ترامپ به کاهش نرخ بیکاری و همچنین افزایش سطح درآمدها در آمریکا اشاره کرد و گفت که شتاب رونق گرفتن اقتصاد آمریکا ظرف سه سال گذشته در کل تاریخ این کشور بی سابقه بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال از برنامه اصلاحات بیمه درمانی کاندیداهای حزب دموکرات تحت عنوان “برنامه سوسیالیستی” انتقاد کرد و توضیح داد که دموکرات‌ها با این برنامه خود برآنند تا آمریکا را به ورشکستگی بکشانند و رفاه آمریکا را قربانی تامین زندگی مهاجران غیرقانونی بکنند.

حضور خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیز از دیگر ویژگی‌های نطق سالانه دونالد ترامپ در برابر کنگره بود. رئيس جمهوری آمریکا بار دیگر بر حمایت و پشتیبانی این کشور از گوایدو در مبارزه با نیکلاس مادورو‌، رئیس جمهوری ونزوئلا، تاکید کرد.

ترامپ درمورد ایران گفت در صورت تغییر رویکرد جمهوری اسلامی، آمریکا حاضر است به آن کشور در حل مشکلات اقتصادی کمک کند و زمینه‌های رونق اقتصادی ایران را فراهم سازد.

ترامپ گفت: رژیم ایران باید به تلاش خود برای دست‌یابی به سلاح‌های هسته‌ای پایان دهد و از فعالیت‌های تروریستی، مرگ‌آور و ویرانگر خود دست بکشد و به فکر مردم کشور خود باشد و برای رفاه مردم کشور خود تلاش کند.

او همچنین در توضیح صدور فرمان کشتن قاسم سلیمانی به کشته شدن کریستوفر هیک، گروهبان وظیفه آمریکایی در عراق اشاره کرد و گفت که قاتل او قاسم سلیمانی بوده است.

 

دکمه بازگشت به بالا