تازه‌های سیاسی

خامنه‌ای: ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید، اما اگر ایران را دوست دارد، رأی بدهد

امروز چهارشنبه از رهبر تا مقام‌های دولت خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شدند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، طی یک سخنرانی بر انتخابات تاکید کرد و گفت: هر کسی به ایران و امنیت آن علاقه‌مند است، باید در انتخابات شرکت کند.

او اضافه کرد: ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید، اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید.

علی خامنه‌ای در ادامه از کسانی که به‌ وسیله انتخابات به جایی رسیده‌اند اما انتخابات را زیر سؤال می‌برند ابراز تعجب کرده و گفت: چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است، اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است.

اشاره رهبر جمهوری اسلامی از جمله می‌تواند به حسن روحانی، رئیس جمهور، باشد که اخیرا پس از انتقاد از عدم صلاحیت برخی از نمایندگان آماج حمله شورای نگهبان قرار گرفت.

در همین روز محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری، هم به خبرنگاران گفت که مشارکت حداکثری در انتخابات بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و زمانی مشارکت حداکثری خواهیم داشت که انتخابات رقابتی باشد.

تأکید این مقامات بر «مشارکت حداکثری» مردم در حالی است که حسن روحانی خود هفته گذشته ضمن انتقاد دوباره از روند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفته بود در این زمینه نامه‌هایی نوشته‌، اما مصلحت ندیده که آنها را منتشر کند.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات یازدهمین دور مجلس، تلاش مقام‌های جمهوری اسلامی درحالی برای ترغیب مردم به شرکت در این انتخابات ادامه دارد که ناظران می گویند، با اتفاقاتی که ایران در این چند ماه گذشته از سرگذرانده از جمله کشتار ۱۵۰۰ نفر در آبان و دروغگویی در مورد علت واقعی سقوط هواپیمای اوکراینی، در میان طبقات بالا و متوسط جامعه اراده و تمایلی برای شرکت در انتخابات آتی وجود ندارد و مشارکت ممکن است تنها محدود به حاشیه ها و روستاها باشد.

دکمه بازگشت به بالا