اقتصادی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان: وضعیت گردشگری ایران «بحرانی» است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از لغو تور‌های خارجی تا اردیبهشت‌ماهِ سال آینده خبر داد و وضعیت گردشگری ایران را «بحرانی» توصیف کرد.

فریدون فعالی در جلسه ستاد ساماندهی خدمات سفر استان کرمان اظهار داشت: «به دلیل اتفاقاتی که در کشور افتاده»، وضعیت گردشگری به چنین حال و روزی افتاده است.

فعالی افزود که «دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌داران با کنسلی‌ها متضرر شده‌اند و بازار ما چنین بود که مشکلات و بیماری«کرونا» دست‌به‌دست هم داده تا با بحران مواجه شویم.»

علی قاسمی‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان هم در این جلسه تصریح کرد: «با توجه به کنسلی‌ها، تا اردیبهشت‌ماه نمی‌توان روی گردشگران خارجی حساب باز کرد.»

دی‌ماه امسال هم امیرپویان رفیعی‌شاد، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران گفته بود: «بعد از اتفاقاتی که در کشور افتاد، بسیاری از گروه‌های گردشگری بین‌المللی سفرشان را به ایران لغو و یا تعلیق کرده‌اند.»

سرکوب گسترده‌ی معترضان در ماه‌های گذشته و نیز شیوع بیماری کرونا، از عوامل بروز بحران در صنعت گردشگری ایران عنوان شده است.

با این حال؛ منابع خبری در ایران گزارش داده‌اند که مسؤولان به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، از تنظیم و انتشار گزارش درباره ویروس کرونا خودداری کنند.

دکمه بازگشت به بالا