حقوق بشر

صدور حکم هفت‌ سال و شش ماه حبس برای سه شهروند در ارتباط با اعتراضات آبان‌

به گزارش خبرگزاری هرانا سه تن از شهروندان در ارتباط با اعتراض‌های سراسری آبان‌ ماه از سوی دستگاه انقلاب تهران به مجموعا هفت سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،‌ نام این سه شهروند را  «محمدرضا فتحعلی‌زاده»،‌ «مهدی نقدی» و «علی‌اصغر خدابنده‌لو» عنوان کرده که در جریان اعتراض‌های آبان‌ماه بازداشت شدند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی ایمان افشاری، فتحعلی‌زاده را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است. او که ۲۲ سال سن دارد از سوی نیروهای وزارت اطلاعات و در جریان اعتراضات در تهرانسر بازداشت شده بود.

خدابنده‌لو نیز با اتهام مشابه به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده است. او دانشجوی معماری دانشگاه آزاد تهران است که در جریان اعتراضات از سوی نیروهای امنیتی در مقابل پایگاه بسیج تهران‌پارس بازداشت شده بود.

نقدی،‌ مدرس علوم سیاسی دانشگاه‌های تهران، نیز با اتهام «اجتماع و تبانی از طریق شرکت در راهپیمایی‌های اعتراضی» به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است. او در روز دوم آذرماه از سوی نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بود.

صدور احکام حبس برای معترضان بازداشتی در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان نظام تهران با گذشت نزدیک به سه ماه از زمان آغاز اعتراضات، هنوز آماری از تعداد بازداشت‌شدگان و وضعیت آنها منتشر نکرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا