تازه‌های سیاسی

سایت «مدافعان حرم»: بسیاری از ما را به سرکوب معترضان آبان، مجبور کردند

وب‌سایت «صدای مدافعان» که نیروهای موسوم به «مدافعان حرم» را پوشش می‌دهد، نوشته‌است که «بسیاری» از نیروهای این گروه، در سرکوب اعتراضات آبان‌ماه در شهرهای ایران شرکت کرده‌اند.

سپاه پاسداران هزاران ستیزه‌جوی شیعه از پاکستان، افغانستان، لبنان، عراق و ایران را در سال‌های گذشته برای حفظ حکومت بعثی بشار اسد با خود به سوریه برد، و آنان را «مدافعان حرم» نامید.

در متنی که در وب‌سایت «صدای مدافعان» منتشر شده و لحنی گلایه‌آمیز از مسئولان دارد آمده‌است: «می‌بینیم که دولتی‌ها باز هم مدافعان حرم را به صف اول مبارزه با مردم کشور خود می‌فرستند و خود هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرند.»

این متن ادامه می‌دهد: «همان‌طور که در آبان‌ماه شاهد بودیم، اعتراض‌های معیشتی به خشونت کشیده شد و بسیاری از بچه‌های مدافع حرم مجبور به ورود کردن به جریان شدند».

این متن در عین حال که به حضور نیروهای موسوم به مدافع حرم در سرکوب معترضان آبان‌ماه اذعان دارد، از «بی‌مهری» مسئولان به این نیروها، و محرومیت خانواده‌های کشته‌شدگان این گروه «از خدمات بنیاد و مشکلات حقوق و مزایا» و نیز از «سوء مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌های دولت» شاکی‌ست.

اعتراضات آبان‌ماه که با سرکوب شدید روبه‌رو شد و ۱۵۰۰ کشته داد، پس از افزایش شدید قیمت بنزین در ایران آغاز شد و در شعارها، رنگ و بوی سیاسی و ضد حکومتی به‌خود گرفت.

دکمه بازگشت به بالا